Toon posts:

Sennheiser vs Siberia v2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik speel geen games meer maar ik had nog altijd de icemat siberia + usb soundcard. Dit omdat ik een slechte (Device Audio : 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio van Realtek) geluidskaart heb.

Nu is de icemat siberia v1 kapot gegaan, en nu zie ik dat versie 2 er is.

Ik hoef echter geen headset meer, een hoofdtelefoon is genoeg. Mij leek sennheiser dus een betere keuze als siberia v2 omdat die geen microfoon heeft (en niks is gratis obv.)

Nu keek ik naar de specs:

Icemat siberia v2: (65 euro)
- Frequency response: 10 - 28.000 Hz

- Impedance: 32 Ohm

- SPL@1kHz, 1Vrms: 112 dB

- Cable length: 1,0 m + 2,0 m = 3,0 m / 9,84 ft.

- Jack: 3,5 mm

+ USB SOUNDCARD.

Sennheiser HD 515 (72 euro):
Nominal impedance 50 Ohm
Contact pressure 3,5 N
Weight w/o cable 255 g
Jack plug 6,3 mm stereo (3,5 mm Adapter)
Transducer principle (Headphones) open, dynamic
Ear coupling circumaural
Cable length 3 m detachable single-sided OFC copper cable
Frequency response (headphones) 14.....26000 Hz
Sound pressure level (SPL) 108 dB (1 kHz and 1 Veff)

Alleen de OHM is hoger bij de sennheiser dan bij de v2. Verder lijkt de siberia v2 beter. Ook krijg je bij deze headset een usb soundcard, die ik denk ik wel nodig heb aangezien mijn geluidskaart in de pc slecht is?

Ik heb altijd vernomen dat een hoofdtelefoon vele male beter is op het gebied van geluid dan een headset, voor dezelfde prijs. Maar ik zie dit niet terug in de specs.

Welke zou je nemen? + waarom?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

Zenix

BOE!

aan specs kan je niet echt zien of het beter is. Ik denk ook niet dat die USB geluidskaart beter is dan je onboard, zit heus geen goeie in voor die prijs. Ik zou zelf de sennheiser nemen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 18:25
Ik denk dat er niet zo gek veel verschil in kwaliteit zit tussen die 2 op die budgetniveau. Ik zou eerder gaan kijken naar het draagcomfort. De Siberia vind ik persoonlijk geweldig comfortabel om enkele uren op te hebben (voor zover een headset dat kan zijn). De Sennheiser EH350 die ik daarvoor had was dat echt niet.

Eigenlijk zou je ze gewoon aan een praktijktest moeten onderwerpen als dat mogelijk is. De betere hifi-zaak zal wel Sennheiser hebben die je kunt testen, en van de Siberia weet je wel hoe die klinkt/draagt.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Je hoeft voor de Icemat Siberia, nu de Steelseries Siberia niet de usb versie te kiezen. Je kan gewoon ook de 3.5mm zonder usb versie nemen.

En ik denk zelf dat er niet heeeel veel verschil zal zitten tussen beide. Want beide zijn prima hoofdtelefoons waarbij de siberia alleen een mic heeft.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat mijn onboard soundcard van 30 euro die in 2004 is gekocht, beter is dan een usb soundcard die bij de siberia v2 wordt geleverd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:40 ]

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Sennheiser.

waarom? de vorm van de oorschelpen zit enorm comfortabel, het is een open model wat een mooiere geluidsweergave geeft (vind ik en menig audiofiel) terwijl de nieuwe siberia dicht is.

en neem ook in gedachte dat Sennheiser al heel wat jaartjes ervaring heeft in de Audio wereld en Steelseries gewoon Gaming Headsets maakt.

Ik heb zelf de Sennheiser HD555 en ben er erg tevreden over.

ook zou ik de Siberia geluidskaart weg laten omdat het surround simuleert wat minder mooi klinkt als je muziek luistert (vind ik)

mocht je weer games willen gaan spelen kun je de zalman clip-on mic gebruiken, die heb ik op m'n keyboard (bij de lycosa past hij net in het inhammetje waar de kabel loopt) en iedereen kan mij goed verstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een nieuwe geluidskaart veel uitmaken voor deze hoofdtelefoon/headset? Ik dacht in de trand van 40-90 euro voor een nieuwe geluidskaart, dit omdat ik toch digitaal geluid moet hebben als m'n cinema set er straks is, dus als de hoofdtelefoon er ook geluid profijt van heeft kan ik die nu gelijk kopen.

Of merk je bij een hoofdtelefoon van 80-100euro geen verschil/nauwelijks verschil?

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Een goeie investering voor geluid voor je pc is altijd een nieuwe geluidskaart. Veel beter dan onboard + meer mogelijkheden.

Maar sommige mensen merken meer dan anderen, dus het verschil moet je zelf kunnen horen :)

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Hoeft niet, als hij de Digital Out gaat gebruiken wordt het digitale signaal in de receiver/AMP omgezet tot een analoog signaal, en ben je beter af met een goede receiver.

als je een speaker systeem analoog aansluit (dus direct op de 3,5 female jacks) dan wordt het digitale signaal direct op je geluidskaart omgezet tot analoog en gaat het zo door je speakers, en zo ben je dus beter af met een goede geluidskaart.

er zijn natuurlijk uitzonderingen voor de audiofielen onder ons. :)

Please Correct me if i'm wrong (A)

[ Voor 7% gewijzigd door Horizons op 31-10-2009 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil het digitaal naar mijn versterker laten lopen.

Hoofdreden waarvoor ik hem koop (tenminste nu, cinema set komt over 2maanden ofzo) is de hoofdtelefoon, heeft een geluidskaart in de richting van 40-80euro aanzienlijk effect op de prestatie van de hoofdtelefoon.

Herriner mij namelijk vaag dat ik een keer mijn kapotte siberia zonder de bijgeleverde usb geluidskaart had gebruikt en dus in mijn huidige geluidskaart had geplugged en het geluid niet echt denderend was.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Voor de sennheiser HD 595 gekozen, hijs vandaag afgeleverd... en wat een geluid!

Veel beter als de icmat versie 1, kan hem niet vergelijken met de versie 2 sinds ik die nooit heb gehad.

Dus ik raad zeker sennheiser aan.

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Um de Sennheiser is ook 2x zo duur.. Misschien dat hij daarom een stuk beter is?

Tis niet echt vergelijkingsmateriaal..

Verwijderd

Topicstarter
siberia v2 + usb card = 99 euro

sennheiser hd 595 = 120 euro

op kieskeurig.nl

Ok niet echt dezelfde prijsklasse, maar scheelt niet veel vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 22:59 ]

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Oh, maar de usbcard is niet een vereiste voor de meeste mensen, die kopen gewoon een siberia V2 zonder en die is maar 65 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
Ohja true :p naja wilde het ff meededelen, aangezien mensen die deze threads vinden via google het misschien handig vinden welke keuze de topic starter uiteindelijk heeft gemaakt :P
Pagina: 1