[win7 x64] microsoft visual c++

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:38
Toen ik bezig was mijn software lijst op te schonen, viel mij op dat er veel versies van microsoft visual c++ in de lijst staan:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/4157/microsoftvisualc.png

Ik vroeg me af of dit normaal is (kan me voorstellen dat het alleen meer worden met de tijd, win7 staat er pas een maandje of twee op) en of er wat aan gedaan kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt er een beetje aan wat je allemaal nog meer op je pc hebt denk ik, ik heb er iig helemaal geen enkele in die lijst staan, wel Visual J# maar ik weet met welke applicatie dat meegeinstalleerd is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:27

CoolGamer

What is it? Dragons?

Waarschijnlijk zijn ze met een of ander programma meegekomen, maar het is vaak moeilijk te achterhalen welke het was. Dit is normaal, bij mij staat er ook een lijst van verschillende Visual Studio runtimes.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, ik heb er ook 4, alle 4 2005 edities (2 gewone versies zijnde zowel x86 als AMD64 versies), en 2 patches daarvoor. Deze 4 weet ik toevallig van dat ze bij MS Office zaten (macro functies en Access), op mijn laptop zullen er waarschijnlijk meer staan, die zijn meegeleverd bij MS Visual Studio, neem nog wat games die wat 'crappy' geprogrammeerd zijn, en er kan een lijstje ontstaan.

Overigens: een PC hier die zonder re-install al sinds release Vista hier draait en recent een in-place update heeft gehad naar W7, heeft 12 verschillende versies Sun Java runtime ;) zo werkt dat nou eenmaal bij dergelijke taaltjes.

Hoewel Java het nodig vind om één tool in de systray te hebben, is het hebben van meerdere runtimes niet schadelijk. Zoals de naam suggereerd: run-time. Ze worden pas geladen als ze nodig zijn, hoewel een moderne Windows versie (zoals Windows 7) met een tool als de Superfetcher (en mensen maar klagen dat het OS wat RAM nodig heeft) natuurlijk kan beslissen om de gebruiker te helpen door een veelgebruikte runtime te pre-loaden.

[ Voor 25% gewijzigd door Umbrah op 31-10-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Duidelijk, en ook wel jammer om te horen. Vind het toch slordig! Lijkt mij dat alle programma's gewoon moeten werken op de nieuwste versie van c++. Kan verder geen kwaad maar zou er liever 2 hebben staan (2005 en 2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SgtCaffran schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:05:
Duidelijk, en ook wel jammer om te horen. Vind het toch slordig! Lijkt mij dat alle programma's gewoon moeten werken op de nieuwste versie van c++. Kan verder geen kwaad maar zou er liever 2 hebben staan (2005 en 2008).
Verdiep je dan maar eens in programmeren, dan zal je zien dat het echt niet zo simpel is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ik kom nog even terug op dit topic, ik zie nu net pas dit:

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/1041/microsoftvisual.png

Hier ben ik dus echt niet blij mee! Ik heb een nieuwe installatie van windows 7 op een nieuwe PC en voor het net heb ik twee partities gemaakt. Een voor windows en programma's, de ander voor data (films, muziek, installatie bestanden, etc).

Nu staat deze 'schone' tweede partitie vol met troep. Als ik de installer opstart dan blijkt dat deze bij microsoft visual c++ 2008 hoort. Ik weet niet hoeveel kwaad het kan deze te deinstalleren, daarom kom ik hier weer voor wat hulp. Ik baal hier behoorlijk van namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ik ben toch heel benieuwd of iemand mij hier wat over kan vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Ga eens naar start, en tik %temp% in in de zoekbalk. Dat ziet er naar uit alsof iets of iemand je temp dir variabele verandert heeft naar D:\, want hetgeen wat je in rood hebt aangegeven is een typische inhoud van de temp dir TIJDENS de setup van een (groot) programma, en grote programma's hebben soms de redist nodig. Normaliter word dit gewist aan het einde van een setup, maar als een setup is afgebroken wil het wel eens blijven staan. Daar is 'schijf opruiming' voor.

Enkele search-hits over je probleem:

http://tweaks.com/forum/Topic251567-1-1.aspx#bm251589
http://eraser.heidi.ie/trac/changeset/886
http://connect.microsoft....ck.aspx?FeedbackID=316557

Het lijkt te komen door een programmeur die niet helemaal goed weet wat hij doet. Om te beginnen is het een absolute no-go om zomaar je temporary installatie files (VC = Visual C) in een root dir neer te kwakken. Daarna hoort dat na de installatie sowieso weg te gaan.

Wat voor honky-tonky stuff ben jij aan het installeren? Ik durf te stellen dat ik soms 'vage' indie-applicaties installeer, maar mijn systeem is no-way zo goor als dát! Zelfs gare indie-apps moeten de %temp% var kennen, die zit in MS-operating systems sinds 1989! (tenminste, dat was mijn eerste autoexec.bat waar een SET TEMP = C:\TEMP in stond).

En over je eerdere post:
Je hebt er sowieso 2 nodig per programmeertaal: 32- en 64bit. Combineer wat upgrades (wat positief is, beveiligingslekken enzo...) met hun eigen uninstallers, en het lijstje kan vol worden. Als iets écht dubbel verschijnt, dan is dat slordig programmeerwerk, vaak van de kant van installers die niet goed 'kijken' of er een dependancy al voldaan is en 'zomaar' losse directories gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
Het lijkt te komen door een programmeur die niet helemaal goed weet wat hij doet. Om te beginnen is het een absolute no-go om zomaar je temporary installatie files (VC = Visual C) in een root dir neer te kwakken. Daarna hoort dat na de installatie sowieso weg te gaan.
Ik kwam laat bij een Windows 7 herinstallatie ook een paar programma's tegen die bij een install Visual C++ meuk in de root van D:\ kwakten. Ik zou zeggen slecht installatie script.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:53

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Al die bestanden (niet de mappen) kan je wegflikkeren. Doe ik ook altijd na (handmatige) installs van vc2005/2008 (en updates)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

De genummerde mappen krijg ik af en toe ook bij het installeren van windows updates. Het lijkt erop dat Windows Update die mappen aanmaakt op de schijf/partitie met de meeste vrije ruimte, zwaar irritant. Na installatie van de betreffende windows update(s) kun je die mappen gewoon weggooien.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is inderdaad rommelig. Ik heb er zelf 4 staan, die heb ik zelf gedownload en zet ik bij iedere windows installatie die ik beheer er standaard op (na alle andere VC++ installaties weggehaald te hebben). Ik heb net gekeken en het zijn de meest recente versies. Voor de rest zie ik zelf ook vaker dat een programma een root map gebruikt als tijdelijke opslag of nog erger: installeren in een nieuwe map direct onder de root in plaats van onder Program Files. Klaag vooral bij de maker van een dergelijk programma, de meesten zijn niet te beroerd om dingen te veranderen.
De vier downloads waar ik het over heb zijn:
Microsoft Visual C++ 2008 Service Pack 1 Redistributable Package ATL Security Update
Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1 Redistributable Package ATL Security Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
@umbrah
Ik installeer geen honky tonky software nee, blijkbaar was dit een fout in de VC installer zelf. Ik zal de bestanden dan ook weggooien, bedankt voor je zeer nuttige bijdrage!

Alle anderen ook bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, is de D drive weer schoon! d:)b

@JanWillem32
Dus stel ik zou alles netjes willen dan kan ik alle VC++ programma's en updates weggooien en die 4 nieuwste (2005 x64 x86 en 2008 x64 x84) downloaden en installeren? Weten dan alle games/programma's nog wel waar de VC++ staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik ben zelf nog geen enkel progamma tegengekomen die echt niet wil werken met deze library's. De programma's die niet werken met VC++ 2008 SP1 (ATL) en wel met de 2005 edities kan ik trouwens ook op een hand tellen. Houd er rekening mee dat er qua aanvullende Windows library's er ook nog .NET 3.5, VJ#, en DirectX 11 (van augustus 2009) is. Daarnaast zijn er al beta-versies uit van VC++ 2010 en .NET 4.0 die binnenkort af zullen zijn.
Het voordeel van het handmatig er op zetten is het voorkomen dat programma's oudere versies installeren en Windows Update er vervolgens er weer een nieuwe overheen zet. Het vervuilt je winsxs map als je er 10 op hebt staan terwijl je ze niet allemaal nodig hebt. Wat betreft het vinden van library's: progamma's graaien naar mijn weten niet lukraak naar bestanden, maar laten dat over aan Windows.
Pagina: 1