Toon posts:

Offline files synchroniseren lukt niet via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk met een laptop Windows Vista Business en maak thuis via VPN contact met de server van de zaak.
Nu heb ik het volgende probleem:

ik krijg de offline files niet via VPN gesynchroniseerd. Ze blijven op offline staan.
mail ophalen van de exchange server lukt wel via de VPN.

Ik heb drie netwerkschijven:
- P een Z: zijn twee netwerkschijven met data die ik via de VPN gewoon kan benaderen. Deze springen gewoon van onbereikbaar naar online als ik de VPN aanzet en ze aanklik.
- H: Hiermee worden de offline files gesynchroniseerd. Maar deze blijft op off-line ook al heb ik de VPN aangezet en kan ik de andere 2 netwerkschijven wel benaderen.

Hoe krijg ik de synchronisatie aan de gang?

Ik heb diverse fora afgezocht, maar kan niets vinden. Hoop dat jullie kunnen helpen!

Groet,

Erik

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
dns probleem?

als je de servernaam niet kan resolven wanneer je via vpn verbonden zit, kan ie ook niet synchroniseren.

Kun je de betreffende servernaam wel pingen/resolven? Zo nee, dan is t snelste om m gewoon in je lokale hostsfile te gooien.

Vraag is alleen of je wel WILT synchroniseren over een vpn verbinding ivm de traagheid hiervan...

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 31-10-2009 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 3 netwerkschijven verwijzen naar 3 verschillende mappen op dezelfde server.
De andere 2 kan ik dus gewoon benaderen; de ene blijft off-line status houden.

ik wil wel graag synchroniseren, omdat hij dan dagelijks mijn aangepaste bestanden op de server zet. Dat zijn meestal word-bestanden o.i.d., dus niet erg grote bestanden...