Toon posts:

WTF About Ambience 2001?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er aan de hand?
Ik lees alleen negatieve shit over ambience 2001. Ik wil er volgend jaar naartoe. Kan mij iemand vertellen wat er aan de hand is. Ik heb vaag gelezen bij gamers.nl(:r) dat het netwerk de hele tijd down was. Ik zit dit hier te typen zo'n 10 km van Ambience is erg dichtbij dus. Ik wil er zeker een keer heen. Maar als ik dat allemaal lees...:(

Verwijderd

Topicstarter
Of weten jullie niet wat ambience is ?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:05
Tuurlijk wel, maar zoals je zelf al aangaf, je hebt het al gelezen!
Ik lees ook overal dat het zuigt, en vorig scheen het ook al poep te zijn geweest. Ben echt superblij dat ik er niet zat :)

Flickr | Lego collectie

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
Ik ben er geweest en verleden jaar was ik er ook... verleden jaar powerfailures, maar het kan altijd erger.... NETWORK FAILURES!!

Je mocht op Ambience2001 al blij wezen dat je 15min kon gamen met iemand uit een andere kamer (hub/switch)
Films leechen was er ook niet echt bij met 30kb/s... je zou zeggen dan Casema de boel heeft gesponsord... nee voor mij geen Ambience meer!!!

(en dan het ik het ook niet eens over het feit dat je GVD 2,5 uur in de kou moest w88 voordat die sukkels je binnen lieten!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het jammer. Nu denk ik dat ik volgend jaar niet meer ga. Als er nog een Ambience is in 2002.. Is er ooit een goede Ambience geweest? Zoja wat voor Jaar? Hoe kan het dat het fout ging dit jaar. :'(

• SlaSauS
  • Laatst online: 12-01 22:16
Ambience 2001:

het begon al met een vertraging van een half uur voordat de deuren open gingen.
Vervolgens lieten ze 1 voor 1 iedereen binnen (schoot dus nie _echt_ op), vet dringen in de rij tot gevolg, en dit terwijl er al meer dan 1600 man op de attenders list van ambience.nl stonden, kortom de organisatie had dit kunnen verwachten, als er maar plaats is voor 1000 man.

vervolgens waren er overal probelemen met het linken van de switches, heel vaak kon je alleen maar met de mensen communiceren op je eigen switch, zo was er aan onze tafel een glasvezel gebroken (die naar de andere switches liep) dit kwam doordat iedereen aan onze switch liep te frutten, omdat andere switches het weer niet deden etc.. het duurde een paar uur voordat hij gefixed was, en weer een paar uur voordat hij weer kapot was, etc

ook hadden ze net voordat het begon besloten de dousjes dicht te gooien, je kon dus niet doesjen, de slaapzaal was vol, zaterdag ochtend 6u ten minste, en als je wilde slapen moes je ergens in een overvolle collegezaal gaan liggen, de films die werden gedraaid crashten heel de tijd (divx + beamer) en er was geen verbinding met het internet
kortom de organisatie was KUT

erg jammer want ze hadden er iets veel mooiers van kunnen maken

vandaar dat ik zaterdag avond alweer zoiets had van, ik heb het wel gezien, ik ben toen met de hele clan rond 21:00 naar huis gegaan,
nog iets positiefs?
toch was het wel de moeite waard, ik was nog nooit op een zo'n grote lan geweest en ik heb ontiegelijk veel lopen downen want echt alles was er(divx/mp3/warez/pr0n), ik ben dus ook met een volle schijf naar huis gegaan :)
over netwerksnelheden had ik ook nix te klagen, de meeste divx'jes en proggies vlogen met 400+kB/sec m'n pc binnen..

Verwijderd

Topicstarter
Da's altijd mooi met een overvolle schijf naar huis. :7

Vet dat je een lange post hebt neergezet. Weet nu hoe het ongeveer was. :P

Als het netwerk het zou doen zou ik zeker gaan. De organisatie heeft hier van geleerd neem ik aan...

• SlaSauS
  • Laatst online: 12-01 22:16
ik hoop het, toch ga ik denk volgend jaar weer, maar dan ga ik smorgens vroeg, tot savons laat en dan peer ik hem diep in de nacht weer naar huis, blijven slapen is mij persoonlijk ook niet goed gevallen, want slapen is iets wat je niet doet op zo'n party :)

en dan gewoon heel de middag leechen en heel de nacht gamen, ik hoop dat ze volgend jaar wel reserveringen aan nemen, een internet verbinding hebben en de boel wat strakker organiseren..

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Die grote lans lijken mij niet zo super. Ik vind het lannen met je klasgenoten en bekende toch wat meer hebben. Je kent iedereen dan en je hebt aardig wat lol met elkaar :)
Ik heb zelf ook een switch van 8 poorten en die haalt wel meer dan 400 Kb/sec. ( -> 8 Mb/sec. ) maar ja zal wel doordat iedereen aan het leechen is komen. Jammer dat er zoveel mis ging op die lan.. en dat moest natuurlijk ook allemaal betaald worden.. Ik denk dat het team dat het georganiseerd heeft wat te klein was voor 1000 man... Ze hadden bijvoorbeeld wel een aardig teampie kunnen samenstellen voor het netwerk en die mensen alleen de toegang geven mensen over te zetten op een andere switch... maar goed van fouten leer je :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik was er ook ... en het netwerk was de hele tijd down :( vanaf vrijdag avond we konden alleen onze eigen switch zien En die organisatie :r:r

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

En wie is dit ??????

Afbeeldingslocatie: http://www.ambience.nl/amb2001/photos/a01-2090.jpg

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

nah ik weet niet.. vroeger hadden we regelmatige LAN-parties met een club goede vrienden.. man of 10 - 12 maximaal. Dat was in de tijd dat Doom I & II en C&C wel de meest gespeelde games waren over het netwerk. Onder dos allemaal van die NETBIOS en IPX drivers laden enzo.. van die 10mbit COAX zooi.. (en altijd ging er wel een kabel kaput. netwerk plat etc).. Nieuwste Win95 beta's leechen enzo..geweldige tijd was dat!!

En dat ging zo door tot een paar jaar geleden. ik geloof dat we in het Quake I tijdperk voor het laatst zoiets gedaan hebben.. we proberden het wel te organiseren weer maar iedereen geen tijd enzo. We woonden toen nogal allemaal thuis, in hetzelfde dorp min of meer (en die andere 3 bleven wel ergens slapen bij 1 van ons) .. en nu wonen we compleet verspreid over NL.

Later wel es naar wat grotere LAN parties geweest, van een man of 30 tot 50.. en dat vond ik al veel te veel.. En daarnaast ook naar (inter)nationale demo parties maar ook dat heb ik in '96 wel voor gezien gehouden..

Ik hoef niet zo nodig met een stel onbekenden te zitten gamen, laat staan met 1599 onbekende personen. Bedoel ik niets kwaads mee, maar ik vind het niet leuk. Heb ik liever de meetings van ons Squadron (Falcon 4.0 erhm "clan" voor de Q3/UT/CS liefhebbers) of gewoon een goed stel vrienden..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 12:15
Ik was bij de ambience crew
en inderdaad het netwerk was kloten
maar je moet niet vergeten dat dit de eerste lan was met 1000 man in nederland
En dat ambience ieder jaar bij leert en we proberen natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen maar je kunt gewoon niet verwachten dat alles meteen op rolletjes loopt

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

nee een foutje hier en daar is te begrijpen.. tuurlijk het is maar voor de leuk dus als er iets fout gaat oke jammer maar dat fixen ze wel.. maar wat ik gehoort heb duurde het gewoon allemaal veels te lang! ik was er vorig jaar, tijdens de stroomuitval, en dat was ook ergelijk maar je kon zien dat ze bezig waren en uiteindelijk werkte het ook allemaal..

blup

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:09
Ik ben er ook geweest, en ik heb het er prima naar m'n zin gehad. Ze hadden geleerd van het vorige jaar, er was nu wel stroom :)
Dus als er volgend jaar en een goed netwerk en stroom is wordt het helemaal perfect.
Ik zal er dus zeker weer bij zijn, alleen al omdat ik er nog geen 5KM vandaan woon :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 13:46 schreef Zed_no1 het volgende:
Ik was bij de ambience crew
en inderdaad het netwerk was kloten
maar je moet niet vergeten dat dit de eerste lan was met 1000 man in nederland
En dat ambience ieder jaar bij leert en we proberen natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen maar je kunt gewoon niet verwachten dat alles meteen op rolletjes loopt
Ach Drome 8 had ook iets van 800 tot 900 man
Millannium had ook 800 - 900 man
En mag ik U ook attenderen op HIP in 97 waar 2500 man waren en dat ging ook goed.

en nu gaan we afwachten met Hal 2001

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 12:15
Bedankt voor de goede reacte jongens en inderdaad wij leren hier ieder jaar van en we proberen na tuurlijk alles zo goed mogelijk te laten verlopen. En geloof me we hebben werkelijk alles uit de kast gehaald om het probleem op te lossen. En nogmaals wij draaien allemaal op vrijwiligers !
Pagina: 1