PS3 DNS error 80710102

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324547

Topicstarter
Ik word hartstikke gek!

Oke toen ik m'n ps3 kocht kon ik altijd goed internetten en online gamen ermee. Maar een paar maanden geleden zijn we naar Online gegaan (KPN waren we zat). En sindsdien heb ik problemen. Ik zag dat UPnP uitstond en dat het NAT type 3 was, dus bij GTA werd ik regelmatig uit games gegooid met een 'wrong NAT Type error' en ik had ook vaak connectie problemen (maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik erg ver van de draadloze router vandaan zit).

Nou werd ik echt gestoord van het feit dat ik niet goed online GTA kon spelen, en wat me al helemaal dwars zat was dat m'n pa de inlogcodes van de router was vergeten dus ik zou dat ding vroeg of laat moeten gaan resetten. Vanochtend heb ik dat dus gedaan, en NAT aangezet en hetzelfde geld voor UPnP, maar op m'n PS3 krijg ik constant een error over een DNS fout (80710102). Bij de verbindingstest kom ik niet voorbij Internetverbinding - Mislukt.

Hoe los ik dit op? Ik heb een Linksys WAG200G router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:14
Wat ik zoal lees op internet is dat dit verholpen wordt door UPNP uit te zetten (http://www.ehow.com/how_5332031_fix-dns-error.html)

Maar verder zou ik kijken of je DNS settings op Automatically staan op zowel je PS3 als in je router.

Desnoods dat je een factory reset doet van je router. Meestal staan de instellingen dan goed.
Daarna kan je nog testen of het wel werkt als je je internetaansluiting direct aansluit op je PS3. Krijg je het probleem dan ook, dan weet je dat je router niet de oorzaak is maar je ISP of de PS3.

Verder zou ik nog eens verder googlen op die error melding. Misschien dat je nog meer info tegen komt.

Gr,

Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• hindusaiyan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Zoek op youtube het volgende filmpje: thomson nat2.

Onder het filmpje zie je een beschrijving.
Open al de poorten en zet je UPNP aan.

Je hebt dan als het goed is NAT2.

Bij mij is het gelukt

Dit topic is gesloten.