2.1 setje met HDMI-ingang (geen pass-thru)?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10
ik wil, vanwege de makkelijkheid, htpc-audio graag aansluiten via hdmi, dus:

htpc --> hdmi --> home cinema set --> tv

waarom hdmi? scheelt weer een kabel en in mijn htpc momenteel geen optische aansluiting...

dit betekent dat de home cinema set dus een hdmi in moet hebben (geen pass-thru). ik zoek me suf naar een betaalbaar 2.1 setje met hdmi-in, maar kan er geen vinden.

Losse recievers kom ik bij de Onkyo 507, Denon 1910 of HK 255 en dan een goede set luidsprekers erbij. dit is voor mij een laatste optie, vooral vanwege de hogere kosten --> ik denk aan een 2.1 setje voor +/- 400-500 euro.

zijn er nog meer alternatieven of moet ik dan echt een stap omhoog in de receivers en losse speakers?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:14
HDMI is gemaakt voor 5.1 geluid (het is gewoon SPDIF over een ander soort kabel), dus de kracht van HDMI is Juist dat het 5.1 over 1 kabel kan doorvoeren.
2.1 over HDMI is dus eigenlijk een beetje nutteloos... of je nou 1 analoge of 1 hdmi kabel gebruikt, er komt hetzelfde geluid uit...

Probeem bij HDMI is natuurlijk dat er wel een "intiligent"chippie moet zitten aan de andere kant van de kabel, daardoor zijn de 5.1 setjes met HDMI ingang ook erg prijzig.

Ik zou analoog gaan hoor, is ook maar 1 kabel...

Even niets...

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:10
thijs_cramer schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:34:
HDMI is gemaakt voor 5.1 geluid (het is gewoon SPDIF over een ander soort kabel), dus de kracht van HDMI is Juist dat het 5.1 over 1 kabel kan doorvoeren.
2.1 over HDMI is dus eigenlijk een beetje nutteloos... of je nou 1 analoge of 1 hdmi kabel gebruikt, er komt hetzelfde geluid uit...

Probeem bij HDMI is natuurlijk dat er wel een "intiligent"chippie moet zitten aan de andere kant van de kabel, daardoor zijn de 5.1 setjes met HDMI ingang ook erg prijzig.

Ik zou analoog gaan hoor, is ook maar 1 kabel...
bedankt voor je toelichting. met analoog bedoel je de ouderwetse cinch-stekkers neem ik aan?

misschien dat het dan toch de moeite is een geluidskaart aan te schaffen vi sp/dif te gaan werken...