[Windows7] Geen ethernet/netwerk kaart herkent na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Topicstarter
Net mijn windows7 Home Premium 32bit geupgrade vanaf Vista, maar nu wordt mijn ethernet/netwerk-kaart niet meer herkend. Aangezien ik nu niet meer precies kan zien welk type kaart ik heb (wordt niet herkend) heb ik de drivers voor mijn moederboard (DP55WB van Intel) gedownload. Als ik deze echter wil installeren krijg ik de melding dat dit niet voor de geldige windows versie is terwijl ik toch echt de windows7 32bit drivers download (link naar drivers).

Heeft iemand een idee waarom ik deze drivers niet kan installeren?
Weet iemand hoe ik mijn ethernet-kaart weer aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

probeer eens met rechtermuisknop en dan xp comp modus?
biedt dat hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Die XP-modus kan ik niet vinden? Heb ik misschien de specifieke drivers van mijn ethernet-kaart nodig, of is het echt een moederboard kwestie? Die moederboard-drivers kan ik namelijk niet installeren, maar als ik er achter kan komen wat voor ethernet-kaart ik heb kan ik daar misschien drivers voor downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm misschien heb je hier iets aan http://www.userdrivers.co...5-for-Windows-XP-Vista-7/

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

XP modus zit niet in Home Premium. Zo te zien zit er een Intel netwerkkaart op het moederbord. Driver hier:

http://downloadcenter.int...25&DwnldID=18196&lang=eng

Selecteer in jouw geval PROWIN732.exe.

Mocht dat nog niet werken, download even HWinfo32, en kijk wat voor netwerkapparatuur je hebt, hoewel ik net de handleiding heb gelezen, en het is een Intel driver.

Handmatig uitpakken kan met die download, als je 7-zip hebt geïnstalleerd (hoewel ik denk dat WinRAR het ook kan), dan is dat een kwestie van rechts klikken, 7-zip aanwijzen, en 'hier uitpakken' selecteren. Je kan de device manager dan doorsturen naar de locatie van die driver (die waarschijnlijk in \PRO1000\Win32\NDIS62 zal staan), en zo de hele setup ontwijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Umbrah op 01-11-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Ik doe dit nu van mijn computer, dus dat is in principe een goed teken :) Nu durf ik mijn PC niet meer te re-booten omdat het na heeeeeel veel geklooi werkt. Het omzeilen van de setup was inderdaad een goede truc, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Lol, je zult hem toch ooit moeten afzetten :)
Indien na een reboot hij niet meer werkt, dan weten we het door je 'niet' posten :p

XP mode is alleen maar voor Professional, Ultimate en Enterprise editions en is niet bedoelt om drivers mee te installeren ...
Je kan die mode gebruiken om oude software te laten werken, je hebt dan een Virtual PC draaien met XP SP3 op de achtergrond maar is retetraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Ah ik wist al niet wat het was. Heb hem inmiddels gere-boot, dan werkt mijn netwerk kaart nogsteeds niet, maar als ik dan mijn lan-verbinding aan en uit zet opeens wel. Kost me 30secs per start-up dus daar doen we het dan maar even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier zelfs na herinstalleren en meerder manieren van installeren van de driver
Pagina: 1