Incompatibilteit Dell Inspirion tussen OS en CPU

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ben bezig om via mijn werkgever een Dell te bestellen, dit gaat via een account manager. Nu heb ik begin deze week mijn wensen doorgegeven. In de hoofdlijn is dit een Dell Inspirion 545 met een
Intel Pentium Dual-Core Processor E5300, 4GB geheugen en Windows 7 Professional 64 bit.

So far so good. Tot ik gisteravond deze configuratie wilde laten zien aan enkele familieleden, maar nu ineens de Dell-configurator me wist te melden dat deze selectie een compatibiliteitsprobleem zou hebben tussen de CPU en het gekozen OS.

Nu lijkt me dit pure onzin, maar ik heb geen zin om hier enig risico mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pmv43De3QYMHLISQFE9m6ylR/thumb.png

Hoe kan dit?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
kick

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Geldklopperij.

Dus ja, de reinste onzin bij Dell.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Heel vaag dat die melding niet komt als je voor W7 HP 64-bit NL kiest. (ik heb net de stappen even doorlopen).
Ik zou gewoon morgen even bellen, en vragen hoe dat zit.
Ben wel benieuwd naar het antwoord. :)

Verwijderd

Vaak zijn dat databasevelden die niet helemaal correct zijn ingevuld. Gewoon een menselijke fout. ik denk niet dat dell dit doet om je een betere cpu te laten kiezen. Heb hetzelfde ooit eens gehad met een usbmuis die niet compatibel zou zijn met de cpu :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 16:23 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
De accountmanager kwam bij mijn sales-collega zonder weet te hebben van dit topic met de melding terug dat de door mij gekozen opstelling niet compatible zou zijn. Ik betwistte dat tegenover mijn collega maar heb alsnog gekozen voor de Inspirion met E7400-cpu en Windows 7 Professional 64 bit.

Maakt me verder niet uit, maar technisch gezien geloof ik ook niets van het verhaal van Dell. Ik draai Windows 7 Professional inmiddels al op een veel oudere HP Workstation, zonder enig probleem.

Pagina: 1