Natural Selection Anniversary - Eerste NS2 Screenshots

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die sinds hij uitkwam op 31e oktober 2002 ook eens deze geweldige mod gespeeld heeft en NS nog een warm hart toedraagt _/-\o_

Happy 7th Birthday NS!
This Halloween marks the 7 years since the first public release of Natural Selection. Wow - that's longer than the average marriage. This "marriage" has a lot more biting, clawing and struggling than most (or does it?).

As most of you know, we've been planning on releasing NS2 in some playable form this Fall. Back in May, we thought that if the game wasn't done, at least it would be ready to play in an alpha or beta state at the very least. We wish we still thought that was true, but now we realize it isn't happening.

However, before we tell you what we have and haven't done, let us show you the first NS2 screenshots!
Afbeeldingslocatie: http://www.unknownworlds.com/cache/thumbnails/NS2_marine_hallway_320x200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownworlds.com/cache/thumbnails/NS2_skulk_vent_320x200.jpg

Ik speel de game nog af en toe, en heb mijn preorder voor Natural Selection 2 al gedaan. Normaal koop ik geen games voor ik een paar reviews heb gelezen, maar hier ligt dat toch anders. :) Unknown Worlds Entertainment is een onafhankelijke ontwikkelaar en ze help ik ook een beetje om ze financieel de ruimte te hebben om van NS2 echt iets moois te maken. Zijn er hier ook mensen die de game gepreorderd hebben?

Volledige artikel

Gamasutra interview
Shacknews artikel

-Sav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik zal NS2 zeker kopen als het goed is. Ondanks dat ik het met je eens ben dat je onafhankelijke ontwikkelaars wil steunen wil ik ze niet op voorhand belonen voor een halve game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Wow, alweer zeven jaar online. Best lang. Vond het altijd een innovatieve mod voor HL.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik speel ook nog wel eens Deltaforce Landwarrior. Spel is van 2000 en er zijn nog steeds servers :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natural Selection 1 was een super mooie hl1 mod, veel gespeeld had goede gameplay en veel atmosfeer.
ben erg benieuwd hoe deel 2 het gaat doen. Wat ik niet volledig begrijp hoe het met die preorder zit, hebben ze een eigen distributie of laten ze het via steam lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het was altijd prachtig als je een matige commander had en je dus als marine niet mee kwam met de aliens. De aliens worden telkens sterker en de marines worden telkens meer in een hoekje gedrukt. Het had soms echt een prachtige sfeer en je kon echt met z'n allen als ratten in de val zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:43:
Natural Selection 1 was een super mooie hl1 mod, veel gespeeld had goede gameplay en veel atmosfeer.
ben erg benieuwd hoe deel 2 het gaat doen. Wat ik niet volledig begrijp hoe het met die preorder zit, hebben ze een eigen distributie of laten ze het via steam lopen?
De mensen bij UWE hebben vrij goede banden met Valve, dus de release zal gewoon via Steam gaan :) De preorder verloopt (voorlopig) nog niet via steam. De development tools e.d. die je eerder krijgt als preorderaar zullen dus ook wel los gedownload moeten worden.

Dat je vertrouwen moet hebben om vooraf te betalen voor een game is absoluut waar. Maar preordering is zeker geen unicum meer tegenwoordig, als je als speler met het vorige deel een geweldige tijd hebt gehad dan ga je snel overstag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is er toevallig ook een demo geplanned?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Er is weer wat nieuws :)

http://www.halflife2.net/...-on-steam-monday-july-26/

26 juli kan de alpha versie van NS2 gespeeld worden op Steam mits je de speciale editie aanschaft. Deze versie geeft verder ook wat extraatjes. De standaard editie is een stuk goedkoper maar de prijs gaat wel omhoog na 26 juli. Met deze versie is beta versie spelen mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownworlds.com/cache/thumbnails/NS2-SporeAttack_800x500.jpgAlpha content

Afbeeldingslocatie: http://www.unknownworlds.com/cache/thumbnails/NS2-SpecialArmor_800x506.jpgAll black marine armor

Officiele website: http://www.unknownworlds.com/ns2/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat het essentieel is voor deze game om binnenkort met wat speelsbaars te komen anders sterft NS een stille dood. Ik herinner me uren plezier, als gorge muren turrets bouwen (toen was er nog geen limiet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

analog_ schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:58:
Ik denk dat het essentieel is voor deze game om binnenkort met wat speelsbaars te komen anders sterft NS een stille dood. Ik herinner me uren plezier, als gorge muren turrets bouwen (toen was er nog geen limiet).
Haha inderdaad, die goeie ouwe tijd. :P

Ik kijk ook erg uit naar deze game, ben van plan om hem nog te gaan pre-orderen deze week.
Heb me in ieder geval zeer goed vermaakt met de voorganger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
één van de eerste echt goed uitgewerkte coop games. Het was verrassend hoe goed iedereen samenwerkte in NS. Ik heb NS jaren lang gespeeld. En nog steeds start ik het spel geregeld op ook al is het aantal beschikbare servers gereduceerd tot een tien tal. Dit wordt voor mij een must buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik moet zeggen dat $20 wel een goede prijs is. Natuurlijk wel slim van ze om de prijs omhoog te doen zodra er reviews uit kunnen komen. Maar goed, ik ga het denk ik wel kopen, al is het alleen maar omdat NS1 awesome was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Ik ben altijd Constellation Member geweest bij Natural Selection.
Zodra de special edition van Natural Selection 2 te koop was heb ik deze natuurlijk meteen gekocht.
Als ik heb goed heb komt deze voor ons op 27 juli uit om 3 uur 's nachts. Dit heeft te maken met het tijdsverschil.

Vroeger veel ENSL gespeeld in Natural Selection en ik heb mijn oude Natural Selection buddies opgezocht en die hebben de server al besteld. _/-\o_

Dus ik kan niet wachten! Ben wel erg benieuwd naar de alien commander...

P.S. Misschien een goed idee om hier een nieuw topic te openen met een nieuwe uitgebreide TS die up-to-date is.

[ Voor 10% gewijzigd door Kroga op 26-07-2010 08:16 . Reden: P.S. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Het is zover de alpha is van start gegaan! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
Zijn hier tweakers die toegang hebben tot de alpha versie? :9

Ben benieuwd naar de eerste reviews.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Ja, hiero :)

Ik kan echter nog weinig vertellen over de alpha, omdat het dan ook écht een alpha is, en het me tot nu toe nog maar 1x gelukt is om daadwerkelijk in een server te komen. Ik heb het nog maar een paar keer geprobeerd hoor, maar in 9 van de 10 gevallen lukt het niet eens om naar een server te connecten. En als er dan niet eens een optie is om terug te gaan naar het hoofdmenu van het spel, wordt het een beetje hersendodend om constant het spel opnieuw op te starten om simpelweg een andere server te proberen.

Die keer dát ik in een server was beland, was ik ook weer binnen een minuut weg vanwege de vreselijke lag. De serverbrowser gaf aan dat de ping uitstekend was, maar het was echt een gevalletje van, om de 5 seconden ineens 30 meter verder geteleport zijn. Ook de grafische performance is nog niet je-van-het, dus in combinatie met de lage framerate is er al helemaal geen sprake meer van speelbaarheid. Maar ja, dit is te verwachten in de alpha-fase. Sommige mensen kunnen deze alpha al prima spelen. Anderen krijgen het spel niet eens opgestart. Als het goed is komt er vandaag een nieuwe patch die de netcode update en het spelmenu wat gebruiksvriendelijker maakt. Ik hoop dat het allemaal wat beter werkt en ik hier dan een wat substantiëlere ervaring kan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

En, skndd, al wat meer ervaring? Ben erg benieuwd, jaren terug m'n halve opleiding verpest met die goeie ouwe mod :X :)
Klopt het trouwens dat het spel nog helemaal niet op steam te vinden is?

[ Voor 4% gewijzigd door Tank80 op 09-08-2010 13:10 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

2 patches later (gisteren is er weer een flinke update met een aantal kritieke bugfixes en wat kleine toevoegingen uitgekomen) voelt het allemaal wat stabieler aan. Een server joinen lukt mééstal, en in de map rondlopen als marine danwel skulk gaat ook. Evolven lukt, bouwen lukt, maar het is allemaal nog zo buggy en incompleet dat je geen echt "potje" kan spelen. Ik heb al wel mijn eerste kill gemaakt als Lerk (de gevleugelde lifeform van de aliens) door een marine te vergassen met spores (het enige wapen wat nog effectief is met een fps van 5 en een ping van 300). Performance moet flink omhoog (ik heb toch een best redelijke bak staan hiero), netcode is nog verre van efficient.

Totdat de alpha verlost is van debiel grote bugs (zoals een harde noisepiek in het geluid wanneer een MAC (bouw-unit) vernietigd wordt, waarna elke speler in de game zijn geluid verliest tot hij de game opnieuw opstart) kan ik wel mijn ervaringen posten, maar erg substantieel zullen deze dus niet zijn ;)

En ik ken het gevoel Tank80. Tot zonsopgang NS zitten spelen terwijl diezelfde ochtend eigenlijk een project af moet zijn... Say no more :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
NS was inderdaad een geweldige mod, als de reviews lovend zijn zal ik deze zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Klinkt niet al te postief...maargoed NS was de eerste 6 maanden ook totaal onspeelbaar. Hoop dat het goed uit de bus komt, NS is toch wel een jaar me favo spel geweest. Ben zelf nog "clan leader van team holland" geweest. Hadden opzich nog wel leuke succesn geboekt, dus kan niet wachten tot deel 2! Ook al zal ik nu wel hard zuigen :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Heb pas deze game gekocht om de beta eens te spelen. Andere 'oud' spelers van NS1 die dit ook hebben gedaan? Er is nog veel te doen betreft performance, maar ik geloof wel dat dit een toppertje gaat worden en de oude feeling weer helemaal terug komt.

Edit, wat media:

[ Voor 15% gewijzigd door Paniohitus op 09-02-2011 16:35 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb de oude NS wel best kapot gespeeld samen met een vriend van mij maar ik weet het nog niet met deze. Ik wacht iig de reviews van de volledige game af :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:47
Wo wat vet dat er aan NS2 wordt gewerkt...

Dat wist ik echt niet, heb NS1 best veel gespeeld toendertijd maar op een gegeven moment was het wel klaar...

Ben benieuwd wat ze er van gaan bakken. Is ier iemand die de alpha speelt die al wat meer kan vertellen over hoe het er nu voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Helemaal langs me heengegaan NS2 komt waarschijnlijk ook omdat er vrij weinig schot zit in de zaak. Hebben meer mods last van.

Is er een release datum?
En iemand in de beta die zijn ervaring wilt delen?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Postius schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:27:
Helemaal langs me heengegaan NS2 komt waarschijnlijk ook omdat er vrij weinig schot zit in de zaak. Hebben meer mods last van.

Is er een release datum?
En iemand in de beta die zijn ervaring wilt delen?
Ik heb de beta gespeeld. Het is goed in elkaar gezet en elke week komt er een nieuwe update uit die nieuwe (bug)fixes toevoegd en nieuwe elementen. Het is een serieus team en als het goed is komt het spel ergens rond de zomer uit. Ik speel het zelf nu weinig, zijn weinig spelers online, ook omdat het lastig spelen is (performance is nog vrij slecht). Ik heb er zeker vertrouwen in dat het een goed spel wordt waar we meer over gaan horen als het eenmaal uit is.

Er is veel gewerkt aan de graphics, maar ook veel aan gameplay. Levels worden enorm goed uitgedacht, je kan op hun youtube-channel enorm veel filmpjes zien over de werking van het spel

YouTube: Kanaal van unknownworlds

[ Voor 14% gewijzigd door Paniohitus op 22-02-2011 20:44 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
speelt iemand dit? Speel de beta een aantal weken, afgezien van matige fps vind ik het erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp

Een nieuwe patch is uit. Het ziet er veelbelovend uit! :9~

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Helaas werkt NS 2 al tijden niet meer op me pc. Na het laden blijft het beeld op zwart en disconnect die. Baal er echt van want de nieuwe versie zit er super vet uit.

Pagina: 1