[Portforwarding] Portforwarding doet erg raar

Pagina: 1
Acties:

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-03 20:36
Goededag,

Tot heden heeft mijn Zyxel P-2602R-D1A het altijd goed gedaan wat betreft poorten. Ik heb 50518 voor uTorrent geforward en RDP 3389 geforward (met firewall rule).
Onlangs kon ik niet meer via RDP verbinden. Ik heb het met inactieve firewall geprobeert, windows firewall uitgezet en ik heb de router gereset.
Als ik 50518 opnieuw instel, dan werkt hij wel volgens de utorrent portcheck. Maar als ik met precies dezelfde stappen 3389 instel, dan werkt hij weer niet. Dit geldt ook voor andere poorten.

Iemand enig idee?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen idee waarom ze dat zouden doen, maar misschien dat je provider die blockt?

Kun je RDP niet 's op een andere port draaien (danwel de forwarding naar een andere buitenpoort zetten)? Of kan mstsc daar niet mee overweg, eigenlijk? :?

edit:
Dat moet wel kunnen, volgens deze site: http://haacked.com/archiv...n_A_NonStandard_Port.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 31-10-2009 02:00 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-03 20:36
Ik kan RDP wel op een andere poort zetten, maar het blijkt dat andere poorten ook niet meer opengezet kan worden. Behalve die ene die ik voor utorrent had opengezet :\

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Of public port forwarden naar private port.
Public: Zelf kiezen en private port: 3389

Is er nergens een voorgedefineerde rule voor RDP? Veel modem/routers hebben dat namelijk. Misschien zit ie daarmee in de knoop.