Uitbreiden Wired- en Wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:13
Hallo,

Ik zit met een situatie waar ik zelf niet volledig uitkom. Hieronder een situatieschets van het probleem. Hopelijk kan ik hier een juiste aanbeveling vinden.

Ik heb een tweetal locatie's, locatie A en locatie B. In locatie A bevindt zich een (router)modem, een switch met daarop aangesloten een AccessPoint ('oude' wireless-router welke is 'omgeconfigureerd'). Binnen locatie A bevinden zich een aantal netwerk-apparaten welke bekabeld op de switch zijn aangesloten. Op locatie B bevinden zich een drietal draadloze netwerkapparaten welke verbinding maken met het netwerk door middel van het AccessPoint op locatie A, voor internetgebruik ed.; deze gebruikers maken gebruik van de (netwerk)printer-faciliteiten op locatie A.

Nu is het zo dat het aantal gebruikers op locatie B zal gaan stijgen, waardoor de faciliteiten op locatie B gaan toenemen. Een gevolg is dat op deze locatie een netwerk-printer geinstalleerd moet worden om de gebruikers op locatie B te gaan voorzien.

Mijn vraag is nu hoe dit het beste te realiseren. Is het mogelijk om een netwerk-printer door middel van een eigen AccessPoint (oid) te verbinden met de AccessPoint op locatie A (om zo op het gehele netwerk te worden aangesloten)? Het is mij niet geheel duidelijk hoe een dergelijk wireless-idee te realiseren. Het uitbreiden van het wires-netwerk als geheel is in feite niet mogelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is een printer met draadloze netwerk optie dan geen idee? Die kan je dan gewoon verbinding laten maken via je accespoint op locatie A, net zoals de clients nu al doen op locatie B.

Als ik je vraag tenminste goed begrijp...

• Jewie
Dat zou een oplossing zijn. Alleen ben ik dan wel gebonden aan een selectie van printers welke over deze wireless-mogelijkheid beschikken. Het liefst blijf ik flexibel in mijn mogelijkheden.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15

Tazzios

..

Jewie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:25:
............

Mijn vraag is nu hoe dit het beste te realiseren. Is het mogelijk om een netwerk-printer door middel van een eigen AccessPoint (oid) te verbinden met de AccessPoint op locatie A (om zo op het gehele netwerk te worden aangesloten)? Het is mij niet geheel duidelijk hoe een dergelijk wireless-idee te realiseren. Het uitbreiden van het wires-netwerk als geheel is in feite niet mogelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken.
dat is een bridge van WLAN naar bekabeld.
Indien je oude accespoint WDS ondersteunt( en de "bridge") is dat een mooie optie om te gebruiken dan hoeft niet al het verkeer over je accespoint.

• Jewie
Ik heb me even verdiept in WDS, maar klopt het dat WDS de snelheid van het netwerk vermindert? Wat de (nieuwe) situatie in feite moet worden is dat de draadloze PC's op locatie B verbinding maken met het AccessPoint op locatie A (zoals nu ook al gebeurt) en dat de netwerk-printer op locatie B via een eigen AccessPoint verbinding maakt met AccessPoint op locatie A (WDS?). In feite komt uiteindelijke alle draadloze netwerk verkeer binnen op de reeds bestaande AccessPoint (A).

Dit is hoe ik het voor ogen heb. Suggestie's zijn uiteraard welkom.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je geen wireless printer wil gebruiken kun je een wireless printserver aanschaffen, dan blijf je vrij in je printerkeuze en hoef je ook wds niet te gebruiken, wat inderdaad bandbreedte zou gaan kosten.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

HP heeft toch gewoon Wireless JetDirect spul die je zo in de laserprinters kunt schuiven?
Of moet het goedkoper dan goedkoop zodat het snel weer stukgaat?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1