[Windows 7] Notebook monitor doet het niet, externe wel.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 16:38
Hallo allemaal..

Een tijdje geleden heb ik Windows 7 op mijn Toshiba Satellite A100-797 geinstalleerd, alles ging heel vlot en ik was tevreden. Totdat er op een gegeven moment, terwijl ik gewoon bezig was met surfen op het internet, mijn scherm uit ging, dit ging gepaard met een mooie fade (het was dus niet zo dat hij opeens *poef* uitging). Opnieuw opstarten hielp niet, het rare is dat ik de start-up screen van Toshiba (dus als Windows nog niet is gestart) ook niet te zien is.

Als ik er een externe monitor op aansluit werkt alles wel prima. Mijn gedachte is dat de monitor het gewoon heeft begeven, toch is dat een beetje raar aangezien hij met een fade uitging, precies dezelfde fade als dat hij gewoon uitgaat.

Ik heb in de eerste instantie gewoon de Vista-driver voor mijn videokaart (nVidia GeForce Go 7600) van de Toshiba website gebruikt, nu gebruik ik de Windows 7 driver van nVidia's site aangezien Toshiba vooralsnog geen Windows 7 drivers beschikbaar stelt voor mijn model.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk eens Windows toets + P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
Dat is het 'm niet, helaas. Als ik de laptop-monitor activeer gaat de backlight wel aan maar heb ik nog steeds geen beeld. Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeemherstel, monitor/videokaartdrivers verwijderen en overnieuw installeren.

Maar omdat het logo van je laptop ook niet zichtbaar is bij het opstarten ben ik bang voor het ergste.

Zitten er ook geen toetsen op je laptop om van monitor uitgang te wisselen (zoals Win+P) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
Systeemherstel heb ik niet geprobeerd, dat zal ik eens proberen als ik tijd heb. Videokaart drivers heb ik al een aantal keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, helpt helaas niet.

Ik kan met de Fn+F5 van uitgang wisselen, maar ook dan doet 'ie niks.

Ik vrees ook steeds meer voor het ergste. Heeft iemand nog suggesties? Alles is welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

probeer eerst eens met een live-cd (maakt niet uit welk os), daarmee weet je of het aan je instellingen in het os ligt, of dat je eerder bij de hardware zelf moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je Toshiba's BIOS scherm niet kan zien is dat of omdat je de laptop ingesteld hebt op een externe poort (wat je al uitgesloten hebt), of omdat er ergens een defect is. Dat je backlight nog werkt, wil niet zeggen dat de interne videokabel nog aangesloten zit. Stom toevallig dat het ding stuk gaat tijdens/na een install. Die fade kan gewoon de buffer van het scherm zelf zijn die compenseert voor een plotseling verlies van signaal, of iets in die geest. Ik heb wel vager gezien van LCD schermen, maar een 'nagloei' is zeker niet vreemd, zeker als een scherm ook technieken als frame-correctie of anti-ghosting heeft.
Pagina: 1