apple cinema 30inch + sneeuw

Pagina: 1
Acties:

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 22:09
Na een aantal dagen denken heb ik een apple cinema 30inch scherm gekocht. De eerste paar uur werkte hij naar behoren maar na een tijdje kreeg ik allemaal gekke groeten pixels in mijn beeld + sneeuw en dat word steeds erger!

Het vreemde is als ik er met een msn scherm over gaat dan word alles weer goed weergegeven, Ik heb het scherm terug gestuurd naar apple maar er zijn geen problemen bij geconstateerd . Waar kan het aan liggen, hoe kan ik het probleem oplossen? (ik heb het nu op 2 verschillende computers getest beide zelfde resultaat).

thx

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is een groeten pixel?
Hoe heb je het scherm aangeslotem?
Welk OS gebruik je?
Foto?

[ Voor 4% gewijzigd door Juup op 30-10-2009 19:05 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het klinkt meer als een probleem met je videokaart. Welk besturingsysteem, videokaart en driver gebruik je?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jostefa
Windows 7 64bit
8600gts(191.07 whql) en gts250(andere pc)
aangesloten via dvi

Foto ga ik nu maken!

edit: Hij werkt beter als ik op 16 bits draai maar dan heb ik er ook last van.

[ Voor 28% gewijzigd door jostefa op 30-10-2009 19:22 ]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38

Roytoch

Nietes

Heb je hem via 'gewoon' dvi aangesloten of via het honderd-euro-koppelstuk van apple zelf? Hier worden meer problemen mee gemeld namelijk, maar misschien gebruik je dat helemaal niet.

Welles

• jostefa
Hij zit aangesloten via de kabel hoe hij uit de doos komt, die kabel zit in het beeldscherm vast (volgens mij).

Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/sc/30964405-2-440-back-4.gif

Zoals je hier ziet.

Ik zal straks even kijk of ik deze eruit kan trekken.

[ Voor 41% gewijzigd door jostefa op 30-10-2009 19:33 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 21:37
Nee, hoe de kabel aan de computer is aangesloten. En kan je een foto van de 'groeten pixels' maken? Dan kunnen we zien wat je bedoeld.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38

Roytoch

Nietes

Als je deze kabel gebruikt: http://store.apple.com/nl/product/MB571Z/A

Dan zijn er meer mensen met hetzelfde probleem, dat bedoelde ik.

Welles

• jostefa
roy.ahuis schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:40:
Als je deze kabel gebruikt: http://store.apple.com/nl/product/MB571Z/A

Dan zijn er meer mensen met hetzelfde probleem, dat bedoelde ik.
Nee die gebruik ik niet.
Mr.Qips schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:36:
Nee, hoe de kabel aan de computer is aangesloten. En kan je een foto van de 'groeten pixels' maken? Dan kunnen we zien wat je bedoeld.
Ja ik zal zo wat fotos maken als het weer komt, er komen op dit moment alleen flikkerende rode horizontale strepen >:)
Ik bedoelde groenen pixels. Dyslectie :D.

• jostefa
Afbeeldingslocatie: http://pokerdatabase.nl/scherm.JPG

Hier zijn duidelijk die rode strepen te zien.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Heb je er in het BIOS/EFI ook last van?
En wat als je boot met een Linux live cd'tje?

Waarschijnlijk is dit gewoon een falende videokaart. Heb je al een andere videokaart geprobeerd? Of eventueel op een volledig andere pc van een vriend oid?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:28

boesOne

meuh

Sluit je oude monitor aan, check of er ook strepen zijn. Zo niet dan is dit scherm brak. Om 100% zeker te zijn kan je nog een andere kabel proberen, maar als je ouwe monitor op de zelfde kabel been problemen geeft dan lijkt mij het scherm gewoon brak.

edit: beter lezen: lijkt me dan duidelijke vga kaart. Nog beter lezen: als je op 2 verschillende pc's dit probleem met 1 monitor hebt dan moet het wel de monitor zijn..

[ Voor 31% gewijzigd door boesOne op 30-10-2009 20:34 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• jostefa
Ik heb het ook geprobeert op een volledig andere computer zie 4e post. Bij mijn computer had ik er ook last van tijdens het booten bij die van mijn broer weet ik het niet.

ik heb nog een andere videokaart liggen die ga ik nu maar proberen.
boesOne schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:30:
Sluit je oude monitor aan, check of er ook strepen zijn. Zo niet dan is dit scherm brak. Om 100% zeker te zijn kan je nog een andere kabel proberen, maar als je ouwe monitor op de zelfde kabel been problemen geeft dan lijkt mij het scherm gewoon brak.
Het apple scherm heeft een eigen kabel die ik er niet af kan halen.

brb 10 minuten andere videokaart proberen

[ Voor 50% gewijzigd door jostefa op 30-10-2009 20:31 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 21:37
Je zegt dat als je het scherm op een andere pc aansluit, dat het scherm dan ook artifacts vertoont. Aan de hand daarvan kan je zeggen dat het door je scherm komt. Anderzijds zeg je dat het verdwijnt als je er met een msn-scherm overheen gaat. Vanuit dat opzicht ligt het aan de videokaart. Er zijn dus wat meer testen nodig.

Als je een ander scherm op je pc aansluit, heb je bij dat andere scherm dan ook last van artifacts?

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ligt het niet aan een recente software update dat je sneeuw hebt ? :P

• jostefa
Mr.Qips schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:31:
Je zegt dat als je het scherm op een andere pc aansluit, dat het scherm dan ook artifacts vertoont. Aan de hand daarvan kan je zeggen dat het door je scherm komt. Anderzijds zeg je dat het verdwijnt als je er met een msn-scherm overheen gaat. Vanuit dat opzicht ligt het aan de videokaart. Er zijn dus wat meer testen nodig.

Als je een ander scherm op je pc aansluit, heb je bij dat andere scherm dan ook last van artifacts?
Ik heb er een andere videokaart ingestopt, maar helaas was dit geen dual-dvi dus de resolutie werd niet goed ondersteunt. Ik heb nu de oude videokaart terug gezet en tot heden nog nergens last van (staat pas 2 minuten aan). Ik laat mijn broer even een uurtje testen kijken of alles nog goed werkt. Dan ga ik een conclusie trekken :P.

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp / tips, ik reageer over een uurtje of alles nog goed werkt.

• jostefa
Tot zover geen problemen meer met het scherm, wat nou precies de oplossing is weer ik niet maar thx voor alles nogmaals. Deze kan nu wel closed :)

• jostefa
Ik zet vandaag mijn computer weer aan en ja hoor weer vol rode strepen :( .
[b][message=32836208,noline]
Als ik ander scherm aan sluit dan heb ik geen last van die artifacts.

Maar volgens apple service center die het scherm hebben nagekeken is er niks mis met het scherm :S.
Ik heb nog een macbook pro staan hier maar die heeft minidvi en ik heb geen converter. damn!

edit: Ik ga denk ik eens windows xp 32 bits installeren misschien ligt het hier aan?!

Afbeeldingslocatie: http://pokerdatabase.nl/scherm1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://pokerdatabase.nl/scherm2.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door jostefa op 31-10-2009 14:17 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

jostefa schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:04:
Ik zet vandaag mijn computer weer aan en ja hoor weer vol rode strepen :( .
Direct bij het aanzette, voordat Windows is gestart?
Als ik ander scherm aan sluit dan heb ik geen last van die artifacts.
Dat komt waarschijnlijk omdat het andere scherm niet zo'n extreem hoge resolutie heeft.

Ik denk nog steeds dat een hardwaremtig defect aan de videokaart hier het probleem is, pas als je een andere videokaart hebt geprobeerd kun je dat uitsluiten, allerlei andere dingen proberen is een beetje een verspilling van tijd.
Maar volgens apple service center die het scherm hebben nagekeken is er niks mis met het scherm :S.
Ik heb nog een macbook pro staan hier maar die heeft minidvi en ik heb geen converter. damn!

edit: Ik ga denk ik eens windows xp 32 bits installeren misschien ligt het hier aan?!
Het heeft weinig te maken met het besturingssysteem, als het probleem softwarematig is dan is het de driver van de videokaart.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30

superwashandje

grofheid alom

hij heeft dus al minstens 2 computers en dus 2 videokaarten geprobeerd. hoewel die wel beide nvidia kaarten uit de 8 serie zijn, zou het toevallig 2 stukke videokaarten kunnen zijn?

Er stond ook nog ergens dat je nog een andere kaart zou testen; wat is daar uitgekomen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Palomar
  • Niet online
Misschien wordt een onderdeel van je videokaart op een of andere manier te warm bij zo'n hoge resolutie. Heb zelf ook wel eens zoiets onverklaarbaars gehad toen ik een nieuw scherm had gekocht. Uiteindelijk maar een nieuwe videokaart gekocht en toen was het opgelost. Overigens had ik het probleem toen niet als ik de monitor via VGA aansloot. Al is dat in jouw geval denk ik niet mogelijk.

Verder had ik het probleem niet als ik in Windows Vista de Aero-interface uitzette. Want die maakt immers zwaarder gebruik van je videokaart. Al zou dat natuurlijk gewoon moeten werken, maar je zou het een tijdje kunnen testen met Aero uitgeschakeld. Als het probleem zich dan helemaal niet voordoet lijkt me je videokaart gewoon niet in orde.

• jostefa
Ik wil iedereen bedankt voor de reacties en de tips! Ik heb windows xp pro geinstalleerd met xp drivers en heb nergens meer last van!

Bedankt _/-\o_ en deze kan op slot denk?!

• Palomar
  • Niet online
Kan me niet voorstellen dat dat de oplossing is. Heb je de videokaart ook al belast, bijv. een spel gedraaid langer dan een half uur?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Eén van mijn twee ACD 30 inchers (exemplaar van ~februari 2005) heeft ook ernstig last gehad van het dancing pixel syndroom. Ik dacht dat het fenomeen puur aan de monitor was te wijten. In sommige periodes had de monitor er erg veel last van en dan soms weken lang nauwelijks meer. Op een gegeven moment had ik er maar een ander exemplaar bijgekocht omdat ik het zat was (en de eerste monitor al uit de garantie was). Ik al van alles geprobeerd zoals andere (ATI) videokaarten proberen, totdat ik in augustus mijn Radeon 3850 verving voor een GTX 275. Sindsdien doet de monitor in kwestie het perfect! Daarvoor had hij maandenlang alleen maar pixelbrij weergegeven op de 3850.

Op de Apple-forums kun je lezen dat veel ACD 30-gebruikers last hebben van dancing pixels en dat reparaties lang niet altijd successvol zijn. Blijkbaar speelt de videokaart een belangrijke rol in het veroorzaken van de problemen.

• jostefa
@ femme: ik weet niet uit wel jaar mijn acd komt maar heb hem 2 maanden geleden gekocht dus zal er niet 1 uit 2005 zijn :) . Ik dacht dat je bedoelde dat acd uit het jaar 2005 last hadden :o

Verder zal ik hem vanavond wel even zwaar laten belasten kijken of ik dan nog ergens last van krijg (je had zo een programma met een vliegtuigje die door een land vloog wat heel zwaar is / was voor je videokaart, ff zoeken :o ).

edit: 3dmark heet dat programma ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jostefa op 03-11-2009 13:57 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

jostefa schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:45:
@ femme: ik weet niet uit wel jaar mijn acd komt maar heb hem 2 maanden geleden gekocht dus zal er niet 1 uit 2005 zijn :) . Ik dacht dat je bedoelde dat acd uit het jaar 2005 last hadden :o

Verder zal ik hem vanavond wel even zwaar laten belasten kijken of ik dan nog ergens last van krijg (je had zo een programma met een vliegtuigje die door een land vloog wat heel zwaar is / was voor je videokaart, ff zoeken :o ).
Download furmark maar dat is zwaar voor je videokaart ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• jostefa
oh er was alweer een reactie wat zijn sommige van jullie toch snel :). Thx Xenomorphh ik had mijn post hier boven geedited, zal vanavond even uitslag geven :X

• jostefa
ik heb die furmark gedaan en heb nog steeds nergens last van scherm blijft perfect werken.

Of het ligt aan windows 7 64 bit.
Of aan de windows 7 driver.

Dus misschien maar windows 7 32 bit installeren kijken wat hij dan doet maar denk dat ik gewoon xp blijf draaien dan maar :o
Pagina: 1