[Bart PE] Bart PE met een OEM versie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyMarkx
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09-2023
Hoi,

Ik probeer een Bart PE cd te maken met een OEM versie van Windows XP sp2 met PE Builder 3.1.10a. Automatisch lukt dit niet omdat hij dan een aantal sys files mist. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij OEM versies en dan moet je de sys files handmatig toevoegen.

Normaal maakt hij automatisch meteen een bootable versie van Bart PE als hij hem op CD brandt, maar nu moet ik dus handmatig de sys files in de juist directories zetten en kan in de automatische optie niet meer gebruiken.

Weet iemand hoe ik nu toch makkelijk een bootable CD kan maken zonder de automatische optie in PE Builder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Welke bestanden mis je dan? En je kunt ook tussentijds de bestanden in de PE directory aanpassen en dan alleen voor 'build iso' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyMarkx
Bedankt voor je reactie Nielson,

Ik mis de volgende bestanden:

- SISRaid.sys
- viamraid.sys
- nvraid.sys
- nvatabus.sys
- adpu320.sys
- si3112r.sys

En wat bedoel je met de PE Directory aanpassen? Die overschrijft hij constant. Of bedoel je de pebuilder3110a directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 22:32
Zijn dat niet die bestanden die je bij een gewone setup met F6 moet laden?
die staan niet op de xp cd
je moet die in een subdirectory van pebuilder zetten
bv. mijn Sata drivers staan in c:\program files\bartpebuilder3110a\drivers\scsiadapter\iastor\sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
MarkyMarkx schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:05:
Bedankt voor je reactie Nielson,

Ik mis de volgende bestanden:

- SISRaid.sys
- viamraid.sys
- nvraid.sys
- nvatabus.sys
- adpu320.sys
- si3112r.sys
Zoals ajouin al zei, die bestanden staan niet standaard op een xp cd, maar blijkbaar heb je een door de fabrikant behoorlijk aangepaste oem-cd waarbij o.a. extra storage drivers toegevoegd zijn. Makkelijkste is om even een 'schone' xp cd op te zoeken.
En wat bedoel je met de PE Directory aanpassen? Die overschrijft hij constant. Of bedoel je de pebuilder3110a directory?
Als je de PE directory structuur eenmaal aangemaakt hebt en eventueel handmatig aangepast dan kun je daarna mkisofs.exe handmatig aanroepen om een bootable iso te genereren. De complete commandoregel ziet er ongeveer zo uit, ws moet je wel de directories aanpassen naar je eigen situatie:
code:
1
C:\pebuilder\mkisofs.exe -iso-level 4 -volid "BartPE" -A PEBUILDER/MKISOFS -sysid "Win32" -b bootsect.bin -no-emul-boot -boot-load-size 4 -hide bootsect.bin -hide boot.catalog -o "C:\pebuilderiso\pebuilder.iso" "c:\pebldr

Wat is trouwens precies je doel met de BartPe cd, want mogelijk zijn er handiger alternatieven. Eentje is bv Ultimate Boot CD for Windows, deze is gebaseerd op BartPe alleen dan aangevuld met heel veel drivers, erg veel handige (freeware) tools en verschillende explorers en shells. Een andere optie is om met WinBuilder een XP, Vista of 7 live-cd te creëeren, dus met de originele Windows explorer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyMarkx
Hoi Nielson. Die code werkt helaas niet. Ik ga maar eens Ultimate Boot proberen.

Ik heb hier een machine waarvan de OS met geen mogelijkheid te booten is. Er missen system files zoals "services.exe". Ik kan het recovery console van windows niet gebruiken omdat hij het admin password niet weet.

Thanks. Ik laat je wel weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyMarkx
Hopeloos dit!!!

Zelfs met Ultimate Boot mist hij nog bestanden... Wat een rommel die OEM. Ik heb maar even "ergens" een originele XP SP3 gescoord :-)

Werkt meteen, maar moest hem wel op DVD branden omdat Ultimate Boot hem iets groter dan 700MB heeft gemaakt. Ik denk dat hij er met Bart PE wel op had gepast.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1