Toon posts:

KT7 BIOSses

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,,

is het nou waardevol het nieuwste bios van abit te installeren op mn KT7?
ik heb mn plankje op de hcc gekocht (november) en ik weet niet uit mn kop de bioscode, maar iig: loont de upgrade die bij de /etc sectie staat?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat je net als ik een UL biosversie hebt, en als ie je goed bevalt dan hoef je geen nieuwe te nemen. Het enige voordeel zou kunnen zijn dat je geheugen performance iets toeneemt. Als je wel last van bugs hebt die aan het bios kunnen liggen, dan kun je natuurlijk een paar recenteren versies proberen. Je kunt altijd nog terug flashen naar de oude versie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik zou het wel doen. Bij mij is de performance van mijn hardeschijven drastisch verbeterd!@

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ow, ik heb ook een Abit KT7 RAID, maar ik heb 'm niet naar de laatste versie geupdate.
Hmmm, misschien dan ook maar even doen.

Verwijderd

http://www2.tweakers.net/meuktracker/546
opd3e abit site (www.abit.nl of [url="http://www.abit.com.tw)"]www.abit.com.tw)[/url] is de nieuweste ww
maar hier staat een nink naar een nog nieuwere :)
heb hem er ook in liggen deze is voor de kt7 en de kt7a al dan we of zonder rain

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Yup, ik heb nu de YH geinstalleerd, es kijken of het veel uit gaat maken.. :) (ik had al een tijd m'n bios niet meer geupgrade)

Misschien ook wel handig om op deze pagina te kijken hoe je de KT7 (RAID) bios het best kan tweaken.

edit:

Hmmm, m'n temperatuur is wel hoger, ik heb een T-Bird 800 @ 800 die nu met }:O 45 graden wordt en m'n systeem temperatuur is 29 graden, t.o.v. 40 graden CPU en 26 graden case temp met oude bios.
Naja, een klein beetje temperatuur verschil zal geen kwaad kunnen, 45 graden is volgens mij nog steeds best netjes (met een standaard koeler)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 04 maart 2001 23:04 schreef Toewan het volgende:
Hmmm, m'n temperatuur is wel hoger, ik heb een T-Bird 800 @ 800 die nu met }:O 45 graden wordt en m'n systeem temperatuur is 29 graden, t.o.v. 40 graden CPU en 26 graden case temp met oude bios.
Naja, een klein beetje temperatuur verschil zal geen kwaad kunnen, 45 graden is volgens mij nog steeds best netjes (met een standaard koeler)
Ik gebruik Windows 2000 zonder ACPI, en met de UL bios is m'n idle temp 26C als ik 'Enhanced Chip Performance' uit laat staan. Als ik 'm aanzet dan stijgt de idletemp gigantisch. Bij de YH bios helpt niks meer, en is de idle temp altijd zo hoog. Was voor mij een reden om de oude weer te gebruiken, want die werkt verder prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1