Sitecom WL-153 sluit automatisch poorten

Pagina: 1
Acties:

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44
Hey,

Ik heb een vreemd probleempje met mijn Sitecom WL-153 router. Het gaat om port forwarding. Ik heb een aantal poorten geforward naar m'n statische IP. Als ik op canyouseeme.com deze poorten invul, staat er connection refused. Als ik echter van binnenuit die poorten ga gebruiken, bijv. ik start Soulseek op die een bepaalde poort gebruikt, en ik vul deze poort nog een keer in bij canyouseeme.org, dan is die poort ineens wel open. Even later gooit hij hem dan weer dicht. Dit wil ik niet; als ik zeg dat een poort geforward moet worden, moet hij dan ook blijven, ik vind het vrij irritant dat de Sitecom hem op eigen houtje weer dicht doet. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het gebeurt met UPnP zowel aan als uit. Windows en Sitecom firewall staan uit, er zou niets in de weg moeten zitten afgezien van de port forwarding. De firmware is de laatste versie.

Heb er btw ook aan gedacht om alternatieve firmware te installeren (OpenWRT/DD-WRT/FreeWRT/Tomato/RouterTech), maar ze lijken of mijn router niet te ondersteunen, of bijzonder moeilijk om te installeren.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Dat komt omdat canyouseeme niet kijkt of dat de port openstaat (dat is ook onmogelijk), maar kijkt of hij een reactie krijgt van het programma wat die port gebruikt, als er geen programma is dat die port benut, dan kan hij niet zien dat hij open is, soulseek benut die port, dus dan zecht canyouseeme wel dat de port openstaat.

/dev/null

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44
Klinkt ook wel logisch eigenlijk. Thanks, ik ga dan ff kijken wat wel het probleem is.