Ik kreeg dinsdag mijn window 7 upgrade dvd binnen en ben aan de slag gegaan om deze op een apparte patitie te instaleren, omdat ik eerst nog een tijdje met xp wil blijven werken totdat ik ingeburgerd ben in win 7.
In eerste instantie ging alles van een leien dakje,Ik beb windows 7 update naast win xp op mijn pc geinstaleerd. Op een schone harddisk, voledig geformateerd, eerst mijn vista geinstaleerd, toen de win7 vista geupgrade met win 7, maar als de windows 7 dvd niet in mijn dvd speler heb dan is er geen boot menu, als de dvd wel in de speler aan wezig is dan start windows 7 wel op en is er ook een bootmenu. Wat is hier aan de hand.
Ook bij opstart en herstelinstellingen in windows xp staat in de bootloader geen vermelding van windows 7. (zie hieronder de bootloader) Win xp start wel op.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT /NOEXECUTE=OPTOUT
p.s zowel Vista en windows 7 zijn gekochte orinale instalatie dvd`s
Hebben jullie enig ide wat er hier mis is gegaan.
Met vriendelijke groet Gerrit
In eerste instantie ging alles van een leien dakje,Ik beb windows 7 update naast win xp op mijn pc geinstaleerd. Op een schone harddisk, voledig geformateerd, eerst mijn vista geinstaleerd, toen de win7 vista geupgrade met win 7, maar als de windows 7 dvd niet in mijn dvd speler heb dan is er geen boot menu, als de dvd wel in de speler aan wezig is dan start windows 7 wel op en is er ook een bootmenu. Wat is hier aan de hand.
Ook bij opstart en herstelinstellingen in windows xp staat in de bootloader geen vermelding van windows 7. (zie hieronder de bootloader) Win xp start wel op.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT /NOEXECUTE=OPTOUT
p.s zowel Vista en windows 7 zijn gekochte orinale instalatie dvd`s
Hebben jullie enig ide wat er hier mis is gegaan.
Met vriendelijke groet Gerrit