http://tweakers.net/nieuws/63425/belgische-provider-verkoopt

Pagina: 1
Acties:

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
In dit nieuwsbericht staat:

"Deze koppelverkoop is nieuw in België, waardoor telefoons voor Belgen veel duurder waren dan in Nederland."

Het lijkt me nogal apart dat deze gebeurtenis ervoor heeft gezorgd dat telefoons vroeger duurder waren, immers een gebeurtenis uit de toekomst kan geen invloed hebben op omstandigheden die voor deze gebeurtenis liggen, me dunkt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is inderdaad een beetje een kromme zin. Het gaat er om dat, omdat de koppelverkoop voorheen niet was toegestaan, telefoons duurder waren. Dus opzich klopt de zin wel. Als zou "Deze koppelverkoop was voorheen verboden in Belgie, waardoor telefoons voor Belgen veel duurder waren dan in Nederland" een stuk duidelijker zijn denk ik.

Er staat nog een fout in trouwens: "Telenet is het eerste bedrijf dat sinds het afschaffen van de koppelverkoop deze combinatie aanbiedt."
Dat moet denk ik "het afschaffen van het verbod op koppelverkoop" zijn? :P

Verder slaat de verwijzing "Die wetgeving" ook nergens op, aangezien er daarvoor nog nergens concreet iets gezegd is over wetgeving.

De laatste alinea mag trouwens ook wel iets duidelijker wat mij betreft. Ik heb 'm nu twee keer gelezen en snap het NL systeem nog steeds niet. Of moest er ipv. subsidie toevallig provisie staan? Dan zou ik er nog min of meer kaas van kunnen maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 30-10-2009 16:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zou er dan eerder een zin van maken waarin het feit dat telefoons vroeger duurder waren, voorop in de zin staat.
Iets als:

"Telefoons waren in België vroeger veel duurder dan in Nederland, maar met deze koppelverkoop komt daar een einde aan"

O.i.d.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
alles is nu verduidelijkt en gefixed :) Dank voor het melden :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

alles?

Sinds wanneer betaalt de overheid mee aan mijn telefoon dan?
sub·si·die de, het; v en o -s geldelijke ondersteuning van overheidswege
Kortom, de uitleg in de laatste alinea klopt nog steeds niet. Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat er in Nederland volgens een provisiesysteem wordt gewerkt. Verkoper krijgt provisie indien hij een abbo+gsm combi verkoopt en gebruikt een deel van die provisie om nog extra korting te geven aan de klant?

Verder kan ik nu niet direct zeggen dat je overige fixes een schoonheidsprijs verdienen. Nog steeds die verwijzing naar wetgeving die taaltechnisch gezien wat uit de lucht komt vallen. En de lead is ook nog steeds een ietwat kromme constructie imho.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr