Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

exchange 2003 van popbox naar gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 14:33
Beste medetweakers,

Ik heb een merkwaardige vraag. Een klant heeft windows 2003sbs en maakt gebruik van exchange
dit werkt goed. maar hij heeft twee popboxen bij zijn hosting provider aangemaakt popbox a is een catch-all
en dit werkt goed maar de bedoelling is dan van 1 gebruiker het gecopieerd word naar de andere popbox.
Dus samengevat popbox a met als naam info@test.nl (catch-all) word door exchache opgehaald en verspreid naar jan piet klaas ect. (intern) maar nu moet het van gebruiker klaas naar de andere popbox gecopieerd worden en kan hij thuis met de logingegevens van popbox2 zijn mail ophalen. poort 110 openzetten kan niet want de router is voorzien van een wachtwoord (die ik niet weet ) en resetten is geen optie want de gegevens zijn ze ook kwijt en bij nieuwe gegevens zitten ze te lang zonder internet. ik heb zelf als via goolge en tweakers gegeken maar daar staat mijn probleem niet tussen(mijn inziens).

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
benprint schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:02:
Beste medetweakers,

Ik heb een merkwaardige vraag. Een klant heeft windows 2003sbs en maakt gebruik van exchange
dit werkt goed. maar hij heeft twee popboxen bij zijn hosting provider aangemaakt popbox a is een catch-all
en dit werkt goed maar de bedoelling is dan van 1 gebruiker het gecopieerd word naar de andere popbox.
Dus samengevat popbox a met als naam info@test.nl (catch-all) word door exchache opgehaald en verspreid naar jan piet klaas ect. (intern) maar nu moet het van gebruiker klaas naar de andere popbox gecopieerd worden en kan hij thuis met de logingegevens van popbox2 zijn mail ophalen. poort 110 openzetten kan niet want de router is voorzien van een wachtwoord (die ik niet weet ) en resetten is geen optie want de gegevens zijn ze ook kwijt en bij nieuwe gegevens zitten ze te lang zonder internet. ik heb zelf als via goolge en tweakers gegeken maar daar staat mijn probleem niet tussen(mijn inziens).
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar maak gewoon een aparte popbox bij @test.nl aan voor deze gebruiker en laat hem daar de mail halen ?

En wellicht kan je zijn mail doorsturen met de Afwezigheidsassistent van Exchange/Outlook (ik weet niet zeker of deze optie erin zit, dacht het wel).

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Je zou alle mail die bij klaas@jeexchangebak.nl binnenkomt kunnen doorsturen naar popbox2

maak in je AD een contact (met als mail dus popbox2 mail adres) aan en pas bij de delivery opties bij de gebruiker klaas dat de mail naar de nieuw aangemaakt contact moet.

• benprint
Evos schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:56:
Je zou alle mail die bij klaas@jeexchangebak.nl binnenkomt kunnen doorsturen naar popbox2
maak in je AD een contact (met als mail dus popbox2 mail adres) aan en pas bij de delivery opties bij de gebruiker klaas dat de mail naar de nieuw aangemaakt contact moet.
Na dit uitgevoerd te hebben kreeg ik als eerste bij de button email delevery niet de mogelijkheid om mijn test contact aan te wijzen en, vervolgens als ik nu een testmailtje stuur krijg ik de melding dat hij niet geleverd kan worden. Dit komt volgens mij omdat hij de ontvanger probeert op te zoeken binnen de exchange omgeving . Maar de grap is: hij Moet het gaan zoeken buiten exchange dus eigelijk moet de mail gelijk naar buiten toe. De naam van de 2e popbox is test@hetzelfdedomain.nl en daar zit volgens mij precies het probleem.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
benprint schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:40:
[...]

Na dit uitgevoerd te hebben kreeg ik als eerste bij de button email delevery niet de mogelijkheid om mijn test contact aan te wijzen en, vervolgens als ik nu een testmailtje stuur krijg ik de melding dat hij niet geleverd kan worden. Dit komt volgens mij omdat hij de ontvanger probeert op te zoeken binnen de exchange omgeving . Maar de grap is: hij Moet het gaan zoeken buiten exchange dus eigelijk moet de mail gelijk naar buiten toe. De naam van de 2e popbox is test@hetzelfdedomain.nl en daar zit volgens mij precies het probleem.
Je wilt dus een kopie van de mail 'terug'mailen naar buiten? Tja, dat gaat op deze manier idd problemen geven, zoals je zelf al zegt, want exchange denkt dat het een lokale gebruiker is.

Kun je bij de setup van popbox1 niet gewoon een forward maken naar popbox2? Dan popt exchange lekker de data van popbox1, maar kun je via popbox2 gewoon ook erbij. Of leave copy on server (afhankelijk van de ruimte)?

Alleen lijkt het me gewoon handiger als je outlook web access gebruikt ipv wazige workaround-constructies met popboxen
poort 110 openzetten kan niet want de router is voorzien van een wachtwoord (die ik niet weet ) en resetten is geen optie want de gegevens zijn ze ook kwijt en bij nieuwe gegevens zitten ze te lang zonder internet
Welke prutser heeft de router dan geinstalleerd zonder documentatie?
Anyway.. wat is er mis met bij provider info opvragen en de router even herconfiggen? Ik neem aan dat ze wel even een uurtje zonder internet kunnen 's avonds/'s nachts/weekend.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 31-10-2009 14:32 ]

• benprint
IK denk gezien de situatie dat de kortste klap is om een gratis pop3 account te gaan regelen bij een andere club en daar de mail naar laten door sturen een copy van de hele popbox is ook geen optie i.v.m de privatie van de andere exchange gebruikers .
Welke prutser heeft de router dan geinstalleerd zonder documentatie?
Anyway.. wat is er mis met bij provider info opvragen en de router even herconfiggen? Ik neem aan dat ze wel even een uurtje zonder internet kunnen 's avonds/'s nachts/weekend.
tja als ik dat wist (zucht)
Resseten is nu zowiezo uit den boze want dan zitten ze in hun geval te lang zonder internet want de provider gaat het resetten en stuurt per post de nieuwe gegevens. Dus ben je zeker 3 dagen zonder (info van de provider) internet. Misschien iets voor tijdens een vakantie.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
benprint schreef op zondag 01 november 2009 @ 08:28:
IK denk gezien de situatie dat de kortste klap is om een gratis pop3 account te gaan regelen bij een andere club en daar de mail naar laten door sturen een copy van de hele popbox is ook geen optie i.v.m de privatie van de andere exchange gebruikers .

[...]

tja als ik dat wist (zucht)
Resseten is nu zowiezo uit den boze want dan zitten ze in hun geval te lang zonder internet want de provider gaat het resetten en stuurt per post de nieuwe gegevens. Dus ben je zeker 3 dagen zonder (info van de provider) internet. Misschien iets voor tijdens een vakantie.
Wat voor provider is dat dan? Ik gok op een simpel goedkoop consumentenlijntje. Bij een zakelijke lijn heb je meestal wel vaste ip adressen en dan heb je niets met inloggen van doen (in de meeste gevallen), en zul je ook niet zo'n 3-dagen-wachtwoord antwoord krijgen.

Misschien een idee om een nieuwe (zakelijke) lijn te nemen en de oude uit te faseren? Bijkomend voordeel is dat je dan ook van dat hele pop-gekloot afkunt en gewoon mail op exchange direct kunt laten afleveren.
Pagina: 1