Toon posts:

Asus A8n-E Raid controller defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moederbord (Asus A8n-E) van een vriend van mij heeft de RAID controller het begeven.
Het is een Nforce 4 raid controller waaraan 2 SATA schijven in Raid 0 zaten gekoppeld.
Op deze schijven staat nog data die hij er graag af zou willen halen.
Nu heb ik geprobeerd om eenzelfde moederbord te bemachtigen om de schijven weer werken te krijgen en de data er af te halen, maar het moederbord is nergens meer leverbaar helaas.

Nu vraag ik me af of als ik een nieuw moederbord bestel met een ander type RAID controller en de schijven hierop aansluit, de data dan weer benaderbaar is, of heb ik hiervoor hetzelfde type RAID controller nodig?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
Over het algemeen zal je RAID array ook worden herkend op nieuwere Nforce RAID-enabled chipsets.

Meestal zit er backwards compatibility ingebouwd, maar een ander merk chipset gaat vrijwel zeker niet werken.

Overigens heb ik een A8N-E moederbord in mijn media center zitten. Deze is niet te koop, maar wellicht kunnen we iets regelen dat je de data terug krijgt. Benader me daarover even via DM.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Mocht je er uiteindelijk niet in slagen om via een ander Nforce moederbord je data terug te krijgen. Het is mogelijk om met *nix en dd een twee tal schijven block voor block (met de juiste block grootte) weg te schrijven naar een andere schijf of array. Daar zijn echter wel drie stuks informatie voor vereist, de volgorde waar in de schuiven gebruikt werden, de juiste block grootte en een *nix-machine met bijbehorende *nix-expert.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties.
Ik ga op zoek naar een moederbord met een nieuwe generatie Nforce chipset.
Ik zal jullie op de hoogte houden of e.a. gelukt is.