Raar intern Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• MrGurd
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-02 09:13
Beste medetweakers.

ik heb een heel bijzonder probleem en kan maar niet achterhalen waar het vandaan komt. Als eerst de uitleg: ik heb 2 computers waartussen ik een netwerk heb aangelegd. De netwerk verbinding gaat door de router van de een naar de ander. Beide pc zijn bekabeld en beschikken over een 100mbps+ netwerk kaart. Nou doet het rare probleem zich voor dat wanneer ik bestanden over ga zetten tussen de pc het nogal traag is (100kb/s) het vreemde is dat van computer A naar B overzetten wel snel verloopt(10mb/s) wanneer ik op computer B zit en bestanden ophaal van A gaat dat ook snel. Maar wanneer ik van B naar A bestanden overzet of wanneer ik op computer A zit en bestanden van B op te halen werkt het ook niet. Ik heb al behoorlijk veel geprobeerd. Zo ook firewall uitschakelen, ful duplex, halfduplex enz, enz. Maar niks wil helpen.

hoe los ik dit op??????

• MrGurd
ow misschien handige info:
beide pc's draaien dezelfde windows (windows 7 64-bits enterprise) ze zijn beide snel en vrij nieuw, zelf denk ik dat het ergens in pc B zit, dat de Upload geblokkeerd word ofzo...

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Aangezien het een W7 thuisnetwerk betreft, maak je gebruik van de "Thuisgroep"-functie? Dit vergemakkelijkt een boel... Je moet dan dus op A & B dezelfde thuisgroep instellen. Kijken of het dan wel bidirectioneel gaat zoals je wil.

Bij twijfel, vermoed onwetendheid.

• MrGurd
Klopt ook dat heb ik geprobeerd. Ik heb beide pc in een thuisgroep (ik kan ook delen buiten de thuisgroep om) En het rare doet zich voor dat wanneer ik deel vanuit thuisgroep dit NOG slomer gaat dan buiten de thuisgroep om...

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-03 19:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het kan in sommige gevallen helpen de virus scanner uit te zetten.

www.maartendeboer.net

• MrGurd
zoals je ziet in de topic opening heb ik dit al geprobeerd en dat heeft geen verandering gebracht.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03 20:40
Heb je misschien nog een derde PC ter beschikking om mee te testen? Zo kan je uitsluiten of het aan de download van de ene pc ligt, of aan de upload van de andere. Probeer ook wat met een router te klooien; andere poortjes gebruiken etc.

• MrGurd
deze tip kreeg ik ook van mijn internet provider. Hij kon mij ook vertellen dat de router in iedergeval goede instellingen had en dat daar niks mis mee was. Ik heb nu net met derde pc getest en het ziet er naar uit dat het probleem in pc B zit, zodra ik A op de andere pc aansloot kon ik alle kanten op over de 10mb/s komen. Dus het zit in pc B. maar ik heb werkelijk geen idee. Het wisselen van de poorten veranderde de situatie niet echt.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03 20:40
Ok, de upload van PC B is dus ondermaat. Probeer eens een Linux Live-cd op die PC uit en kijk of je dan wel snel bestanden kan oversturen (als het goed is kan je je andere pc dan vinden in Netwerk > Windows Netwerk). Zo kan je uitsluiten of het een software- of hardwareprobleem is.

EWI for the win btw :p

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Qips op 31-10-2009 14:53 ]

• MrGurd
Jep gaan we proberen. Ik zal ff een Linux cdtje gaan scoren om het ff te bekijken. ik verwacht trouwens niet dat het een hardware fout is. ik heb nl 2 netwerk poorten en daartussen schakelen maakt weinig uit. Ook de upload bij Torrents bv. is prima... dus het is een beetje vreemd maar ik ga het proberen;)

Ewi is indd het besT! beetje jammer dat je dan weer een ETV-er bent valt toch beetje tegen :P

• MrGurd
hahah nu wordt het probleem nog maffer als ik nu vanaf A wat dan ook doe gaat het altijd snel maar vanaf pc b nog steeds niet.... echt bijzonder maar bij deze heb ik geen hulp meer nodig want ik zet gwoon alles vanaf A over en dan gaat het prima dank voor de hulp!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 22:56
En alles hierboven gaat over windows protocollen? Porbeer eens gewoon via ftp/http/whatever...
Die windows protocollen zijn gewoon brak. Gebruik ook alsjeblieft niet de verkenner als ftp-client!
Pagina: 1