Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007]Vergelijken data multiple rijen/kolom

Pagina: 1
Acties:

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 12:15
Hallo,

ik zit met het volgende probleem: ik heb een excel datasheet, waarin per proefpersoon 3n rijen gemaakt zijn. Er zijn ongeveer 300 kolommen met meetresultaten. Ik ben eigenlijk op zoek naar een formule/script dat me zegt welke kolommen identiek zijn voor de 3n rijen. Eerste kolom is het enige waarvan we zeker weten dat het uniek is, maar sommige personen zijn meermaals 3x getest.

voorbeeld:
Naamgeslachtleeftijdwaarx
ATom112thuis34
BTom123thuis34
CTom156thuis45
DAn023thuis45
EAn024werk45
FAn025thuis45
Wat ik wil:11000

volgens mij moet dit gewoon kunnen met een if(and(A1=B1=C1;A2=B2=C2);1;0), maar hoe krijg ik het zover dat hij een som doet van if (a1...)+if(d1...)+if...?

Gaat over 4xx rijen maal 3xx kolommen, dus moeilijk manueel te doen. De grote bedoeling is dat elke proefpersoon maar 1 rij heeft.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-11 12:15
Bedankt voor je reactie, maar het is niet wat ik nodig heb. Ik zou moeten weten welke van de kolommen identiek is per proefpersoon, dat ik deze niet mee kopieer. Met de openoffice benadering lukt dat niet.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het aantal overeenkomende groepjes van 3 in een kolom is in je voorbeeld:
code:
1
=SUMPRODUCT(--(MOD(ROW(A2:A5),3)=2),--(A2:A5=A3:A6),--(A2:A5=A4:A7))

Dan is het vervolgens redelijk eenvoudig om er achter te komen of dat het maximale aantal is lijkt me. :)

Overigens vraag ik me af of Excel hier de juiste tool is, hebben jullie hier geen statistisch pakket voor?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten