Probleem met opstarten na install van windows7

Pagina: 1
Acties:

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb gister windows 7 op me pc geinstalleerd.

Maar toen ik daarnet me pc wilde opstarten kreeg ik een corrupted bootmgr error.
Daarna wilde ik van af een sd kaart windows recovery opstarten maar die bleef maar knipperen.
Daarna me pc gereset en toen bleef hij in de bios screen hangen.
Daarna weer gereset en toen kon ik wel in de bios komen daar heb ik de bootdevice volgorde aangepast dat hij me sd kaart als eerste zou lezen om zo op testarten.
Toen ik op save drukte kreeg ik kort een met melding te zien iets van: bios is updating (iets wat ik niet goed heb kunnen lezen maar het begint met een P) dont turn off the power.
Toen starte hij weer op maar bleef het beeld zwart en komt er geen post bios piep.

Ik heb eerst gekeken of me mobo kapot was door zonder geheugen op te starten en toen kreeg ik de piepen te horen die er bij horen als je zonder geheugen opstart.
Ik een andere vga ingehangen maar dat was ook zonder succes.

Specs van mijn pc zijn:
Asus P5N32-E sli
E6600 @ 3ghz
4gb aan OCZ titanium 4-4-4 800mhz
evga 8800gt
700W coolermaster voeding.
2*1tb samsung
1*500gb samsung
1*250gh maxtor

[ Voor 2% gewijzigd door kkarremans op 30-10-2009 15:42 . Reden: Wat aanpassingen voor de leesbaarheid. ]

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Kun je na het opstarten nog steeds in de bios komen?

Als je dat kunt loop dan de hele bios stap voor stap na. Kijk vooral de geheugensettings na en welke bios-versie je hebt.

Dat is in elk geval het eerste wat ik zo kan bedenken.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Mensen kinderen, dat is toch nauwelijks leesbaar, zo'n topicstart?
Als je wilt dat anderen je begrijpen, gebruik dan alsjeblieft wat meer hoofdletters en leestekens, waar het nodig is natuurlijk...

Je hebt het erover dat je een melding gezien hebt dat de bios aan het updaten was.
Heb je daar enige bewuste actie in genomen?
Zo niet, dan klinkt het alsof je een virus op je machine hebt gehad, dat de bios leeggemaakt heeft.

In ieder geval rijzen er bij mij tig vragen: waar heb je Windows 7 vandaan? Een torrent toevallig?
Denk je zelf misschien niet dat daar wellicht kwaadwillende software in opgesloten zou kunnen zijn?
Dus: waar komt jouw Windows 7 vandaan?

En leuk om op te merken dat bepaalde componenten watergekoeld zijn, maar dat soort toevoegingen zijn natuurlijk totaal niet relevant!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
@bverstee.

Nee de windows 7 die ik gister heb geinstalleerd is een legale ultimate oem versie.
Moet wel zeggen dat ik ongeveer 3 maanden terug wel een via nieuwsgroepen gedownloade win 7 geinstalleerd had staan, maar dat ik die al snel weer had terug gezet naar windows vista.
Weet niet of dit relevant is als ik altijd uptodate virusscanner gebruik?

Maar mocht het zijn dat me bios gewist is kan dit gefixed worden?

[ Voor 5% gewijzigd door kkarremans op 30-10-2009 17:32 ]