Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Text to speech software?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een beetje een rare vraag, vroeger kreeg je bij je Sound Blaster (16) een text to speech programma die met een computerstem onder DOS dingen kon uitspreken, dit klonk allemaal nog vrij 'computerachtig'.

Tegenwoordig als je via KPN een smsje stuurt naar een telefoonnummer word dit automatisch voorgelezen. Ook op de radio (Veronica bijvoorbeeld) doen ze wel eens zulke stemmen "Ha die gëile Theo ;) " (voor de kenners, zo'n soort stem zoek ik!).

Ik zoek een programma die dat soort teksten op die manier kan uitspreken. Het heeft niet een direct nuttig doel, maar het is meer om droge dingen mee te doen (collega in de maling nemen enzo).

Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft of misschien programmanamen heeft (opensource of commercieel?)

Bij voorbaat vriendelijk dank!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

Donnie

AKA DonCorleone

Die stem van Elise idd, die wil ik ook wel hebben ja, hallo geile Theo haha, hilarisch is dat altijd ja. Ben net als jou benieuwd wat dat voor programma is die ze daarvoor gebruiken!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 06:24
Ik heb zelf heel lang Nuance - Dragon NaturallySpeaking gebruikt. Deze heeft een functie om tekst uit te spreken.

Helaas werkt deze nog onder Windows 7 - 64bit (mocht iemand hier een trucje voor weten dan hoor ik het heel graag!)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Deze is wel goed, wel online:

http://www.acapela-group....ech-interactive-demo.html

Ik heb hem vaak gebruikt om grap telefoon gesprekken mee uit te halen >:)