UHF-Modulator/RF-Converter

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
Ik wil na al een tijdje zo'n apparaatje hebben maar ik heb geen zin om daar (veel) geld aan uit te geven.

Ze zijn er wel, voor 40 piek, maar die krengen zijn mono. Voor de stereo varianten tel je zo 2-en-halve mijer neer.

Nu zit ik te denken, een videorecorder zet zijn videosignaal (naast het naar de normale video-uitgang te voeren) ook om in een uhf signaal.... kan ik niet een modulator uit een kapotte vhs-recordertje gebruiken? als het even kan een stereo dan?

Weet ienmand of dit kan?
Ik wil er zelf wel mee aan het knutselen, dus als iemand in Enschede nog een kapotte videorecorder heeft hou ik me aanbevolen. *D

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

kan, maar alleen de wat nieuwere (=duurdere) videorecorders doen stereo, een hoop (ook nieuwe) zijn gewoon nog mono

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016
Toch zou het de moeite dan wel waard zijn ==> Gratiz :P

Iemand?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Illusion
  • Laatst online: 15:35

Illusion

(the art of)

niet alleen de nieuwe zijn stereo!!!!!!!!!
ik gebruik zelf een grundig video 2000 STEREO (uit het jaar 0 dus) om het een stereo signaal van de coax-kabel naar mijn stereo te sturen (mono tv :( ) maar het kan ook andersom.
je moet alleen een beetje knap solderen met die din 6 plug (de voorloper van SCART) maar dat is ook geen probleem :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.