Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Ik zit al een tijdje te kijken naar een netbook/slim laptop.
Mijn criteria zijn:
- klein MAX 12"
- goed toetsenbord (ik moet m'n Master Thesis erop schrijven)
- licht (max 1.5kg)
- Videokaart (ik zou graat ivm future-proof Windows 7 home erop kunnen draaien, en ik heb gelezen dat Win7 gebruik maakt van zowel de CPU als de GPU. Vandaar mijn wens voor een goede videokaart)

Ik ben uitgekomen op de Lenovo S12 met de Nvidia ION grafische kaart met 2GB werkgeheugen. Dus de 4de van links uit dit rijtje: Lenovo Website Op de Lenovo website kost hij €405 ($599.00). Probleem is echter dat ze niet naar Nederlands shippen...

Weet iemand hoe ik toch aan deze laptop kan komen?
Of wanneer ze deze in Nederland zullen levereren?

Ik heb al gebeld met diverse nummers van Lenovo. Ze vertelde dat ik teruggebeld zou worden, maar dat is tot noch toe nog niet gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

In het buitenland is deze inderdaad al een tijdje leverbaar. Wanneer ze komen in Nederland weet ik ook niet. Maar het zal niet lang duren! Voor wanneer heb je hem nodig? Je zou ook eens naar de Samsung n510 kunnen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De nieuwe Asus EEE 12" die onlangs is aangekondigd? Of anders de Asus UL20?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Tsurany schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:51:
De nieuwe Asus EEE 12" die onlangs is aangekondigd? Of anders de Asus UL20?
De asus 1201N Met dual core atom :) als je een goedkope ION wil kan je gaan voor de HP Compaq Mini 311c! Kan 3 gig ddr3 geheugen in en kost maar 360 euro! Ook kan je nu van ION LE een echte ION maken http://www.liliputing.com...ort-on-nvidia-ion-le.html

[ Voor 17% gewijzigd door souljah1h op 30-10-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
souljah1h schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

De asus 1201N Met dual core atom :) als je een goedkope ION wil kan je gaan voor de HP Compaq Mini 311c! Kan 3 gig ddr3 geheugen in en kost maar 360 euro! Ook kan je nu van ION LE een echte ION maken http://www.liliputing.com...ort-on-nvidia-ion-le.html
Ik zat inderdaad al even te kijken naar de HP Compaq Mini 311c...
De verschillen die ik kan vinden tussen de HP Compaq Mini 311c en de Lenovo S12 (met Nvidia) zijn de volgende:

LenovoHP
werkgeheugen2GB1GB
Schermgrootte12.1"11.6"
Grafische kaartNvidiA ION NvidiA ION Light Edition
opslag320GB160GB

De opslag en schermgrootte is voor mij geen probleem.
Het werkgeheugen is ook geen struikelblok (volgens mij is 1GB meer dan zat voor een Atom N270 toch?) De grafische kaart is ook geen probleem meer (aangezien de ION LE met de tip van souljah1h omgezet kan worden naar een normale ION).

Het enige waar ik over twijfel is het merk. Lenovo staat in mijn boekje als kwalitatief een van de beste (samen met Toshiba), maar is HP/Compaq kwalitatief sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Er zijn al een paar reviews van de 311C en de bouwkwaliteit werd goed beoordeeld! Ook heeft de HP ddr3 geheugen en kan worden uitgebreid tot 3 gig. In het 12 & 14 thin and light topic heb ik net een review geplaatst van de 311C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.