• DeathslayerNLL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 14:01
Hallo mensen,

Ik heb vandaag mijn cpu geinstalleerd, maar ik ben bang dat ik hier iets fout heb gedaan.
Ik heb alle stappen gevolgt, alleen blijkbaar niet goed genoeg.

Ik heb de cpu in de socket laten "gleiden", (met het kapje open), maar bij het kapje sluiten heb ik ipv eerst het kapje dicht, en dan de lever eronder, het kapje met de lever er al onder, dichtgedaan.

Kan het nu zijn dat ik mijn processor/socket verneukt heb?
Hier ben ik namelijk heel bang voor!
Of kan dit geen kwaad?

(Ik heb de computer nog niet helemaal af, de videokaart moet nog binnenkomen, dus kan ik het niet testen..)

Mvg,
DeathslayerNLL

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:47
Start je pc gewoon op, hij boot gewoon maar je krijgt logischerwijs geen beeld.
En ik snap je verhaal niet goed, het hoort dus inderdaad dat je je kapje open doet, je cpu erin, kapje dicht en dan vastklemmen met de lever. als je de lever er eerst in doet krijg je dus geen spanning erop, snap niet hoe je denkt dat je dan iets stuk gemaakt heb?

• DeathslayerNLL
Ik heb het levertje onder het kapje gedaan, en toen het kapje onder de schroef zeg maar..
(Verhelderd dat het iets?:$)

Dus bij het sluiten: Lever onder het kapje, Kapje over cpu, kapje onder de schroef
(hij zit dus wel vast en gesloten, op dezelfde manier, alleen heb ik dit op een andere manier gedaan.. Of ik dus niks heb stuk gemaakt, en zowel, is dat dan waarschijnlijk het mobo of heb ik ook kans de cpu stuk gemaakt te hebben?)

(bij een socket 1156, en een I5 processor)

[ Voor 4% gewijzigd door DeathslayerNLL op 30-10-2009 14:16 ]

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 15:57
Maak eens een foto, dat is wat duidelijker.

Als ik het zo lees, lijkt het net alsof je het hendeltje tussen het dekseltje en de processor hebt zitten.

Je moet het zo doen,

CPU erin, Kapje naar beneden en onder de schroef, hendeltje naar beneden en onder het houdertje ervoor.

[ Voor 29% gewijzigd door Pirate-Bozz op 30-10-2009 15:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen? Als je het hendeltje naar beneden doet dan krijg je op geen mogelijke manier het ding onder de schroef, tenzij je de volledige socket sloopt.

Check gewoon of het ding geen fysieke schade heeft en test of het dan nog werkt. Anders even op je gemak de handleiding lezen :)

• DeathslayerNLL
Ik heb de cpu koeler even losgehaald, en gekeken of er schade is, maar ik zie niks aan de socket/processor..
Ik heb dus nog wel een kans dat hij werkt?

En als hij niet zou werken, zou het dan aan mijn mobo liggen of processor? (Of is dat zo niet te zeggen?)

Verwijderd

je moet dan toch gevoeld hebben dat dat abnormaal veel kracht kostte? ik kan me niet voorstellen dat je daadwerkelijk iets gemold hebt zo

• DeathslayerNLL
Ik voelde dit inderdaad wel, en vond dit ook vreemd.
Ik heb toen de 2 schroefjes aan de achterkant wat losser geschroefd, en nadat het kapje goed zat weer vaster geschroefd.

Ik hoop dat alles toch goed is gegaan, de videokaart is onderweg, en ik hou jullie op de hoogte van hoe het afloopt!
Als hij het toch niet doet, kijken we dan verder wat er precies fout zit.

Bedankt so far, voor de goede reacties

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 09:00

kronolith

[EDIT]

Mmm, zet gewoon je pc aan en als hij boot lijkt mij dat ie het gewoon doet.

offtopic:
Sorry maar ik vind dit in zekere mate erg grappig ;) Vooral door de post hierboven :')

[ Voor 12% gewijzigd door kronolith op 30-10-2009 18:31 ]

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:43

BrammT

The one and only!

@ kronolith: ik heb nu al een big smile, als ie een foto post en het zit zoals hij het beschrijft, dan lig ik plat onder m'n bureau.. :o

OT: plaats anders even een foto van hoe je het gedaan hebt..;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• kronolith

kronolith

[EDIT]

BrammT schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:47:
@ kronolith: ik heb nu al een big smile, als ie een foto post en het zit zoals hij het beschrijft, dan lig ik plat onder m'n bureau.. :o
offtopic:
Haha ik lag net al dubbel :$

@DeathslayerNLL: we lachen je niet uit hoor, foutje maken is menselijk, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen, dus moet ik lachen ;)

• BrammT

BrammT

The one and only!

Stel je voor dat er een klant in de winkel komt met dit verhaal en je mòet netjes blijven... :o

@ deathslayer: heb je geen onboard graphics waardoor je hem kunt starten?

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 12:16
BrammT schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:54:
Stel je voor dat er een klant in de winkel komt met dit verhaal en je mòet netjes blijven... :o

@ deathslayer: heb je geen onboard graphics waardoor je hem kunt starten?
das net zo lacheh een 1156 met onboard graphics 8)7

• BrammT

BrammT

The one and only!

bestaan die niet dan? :X

Sorry, ben niet zo op de hoogte van socket 1156. :o

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 12:16
nee die bestaan niet bramm maar die gaan wel komen hoor op de nieuwe chipset in combo met de clarkdale's

maar ff ontopic, picie doen dan maar ts-er

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Wat een stelletje n**bs hier... 8)7

Voor de duidelijkheid: Ik bedoel de gasten die deze arme ziel uitlachen.

Wat het DeathslayerNLL betreft: Ben je een AMD gebruiker of heb je gewoon nog nooit ook maar een pc van binnen bekeken? Ga in het laatste geval eerst maar eens wat oefenen met oude hardware (Danny Terwindt heeft nog wel wat voor je liggen :P)

[ Voor 140% gewijzigd door michaelmou op 30-10-2009 22:18 ]

• DeathslayerNLL
Nou goed, laat maar zitten.. Ik begrijp dat het erg entertainent is =P
Ik weet nu wel dat hij goed zit, dat is het probleem niet, de vraag was meer of het misschien stuk kon zijn.
Maar ik denk dat dat idd lastig te zeggen is, en alleen mogelijk door te testen met mn vid kaart.

Ik ben benieuwd..

(en @ michaelmou, kheeft natuurlijk wel eens een computer van binnen bekeken xD Ik weet ook wel dat wat ik gedaan heb obviously dom is, maargoed, zulk soort reacties was ik niet echt op uit..)

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Als je alleen kracht hebt uitgeoefend op het hendeltje (niet op het mobo), dan denk ik dat het wel goed komt.

[ Voor 9% gewijzigd door michaelmou op 30-10-2009 22:37 ]

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ja je zegt dat je de achterkant hebt losgeschroeft, waardoor volgens mij de spanning van de socket is afgehaald, daarna alles goedvastgezet en de achterkant weer vastgeschroeft. Ik vind het nog steeds een bijzondere manier, maar ik denk dat het wel goed gaat komen en dat hij het nog doet.

En DeathslayerNLL, ik lachte je niet uit zoals al eerder gezegd, maar ik het vind het gewoon bijzonder ;)

• DeathslayerNLL
Hey.

ik heb de videokaart binnen, en t systeem werkt gewoon.
temperaturen etc zijn goed, de processor werkt goed, alles doet het nog..
gelukkig maar..

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Mooi zo! d:)b En let voortaan wat beter op ;)
Pagina: 1