Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik wil binnenkort graag mijn pc upgraden. Ik heb nu nog een oude Pentium 4 3.0 ghz maar wil graag een AMD Phenom (quad core). Heb zelf niet zoveel verstand ervan, maar een vriend van me die er wel verstand van heeft zei dat dat wel degelijke dingen waren. Verder wil ik nog wat meer werkgeheugen. Heb nu 1 gb, wil graag 4 of meer. Moet ik dan ook nog mijn moederbord of andere dingen veranderen? En zijn er betere processors dan die Phenom? Want is toch alweer 2 maanden geleden dat hij me die aanbeval, dus het kan zijn dat er weer 20 betere uit zijn gekomen :p.

BVD

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Paar trefwoorden:

- Phenom II (955/965)
- AM3 socket (nieuw moederbord)
- 4 GB DDR3 geheugen

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 23:06
Nieuw moederbord, nieuw DDR3 geheugen.

Hou rekening met je videokaart (is het AGP of PCIe). Nieuwe moederborden zijn PCIe en dan zal je als je nu AGP hebt dus ook een nieuwe videokaart aan moeten schaffen. Veder moet je kijken of je huidige voeding het nog wel aan kan.
En als je meer dan 3,5 gig geheugen wilt moet je een 64 bits besturings systeem hebben.
Dus eventueel als je nu 32 bits hebt ook een nieuw besturings systeem, mooie kans om windows 7 te nemen :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 7900GT PCIe, dus dat is geen probleem. Ik draai momenteel nog op XP, dus Windows 7 of Vista is misschien wel een optie dan. Voeding moet ik sowieso veranderen, draai nu nog met de standaard voeding maar die heeft het al een keer begeven door die videokaart :p.

Zijn er ook nog andere opties dan die Phenom? Of is de prijs/kwaliteit verhouding bij die echt het beste?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Naast de phenoms heb je ook de Core i7 920 etc..
Quadcores van intel zijn ook erg goed. Heb hier een pc'tje draaien met de 9550QC

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 22:45
De i5 en de i7 zijn nog opties. Sommige uit die reeks hebben ook een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Met jouw eisen zou ik is wat meer in dit topic kijken: [BBG Aanschaf] Budget- en basissysteem september 2009

Daar gebruiken ze alleen beste prijs/kwaliteit verhoudingen :) Voor verdere vragen zijn dat ook de mensen die je het best kunnen helpen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34
Core i5 is ook nog wel een reële optie.

Ligt er ook aan wat je uit wilt geven, als je een hoog budget hebt is een Core i7 nog beter, dan heb je de snelste serie desktop processoren die beschikbaar zijn.

Maar de Phenom II heeft naar mijn mening een prima prijs/prestatie verhouding.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
Als die pIV het systeem is wat je nu gebruikt en je wil upgraden naar beter, dan betekent het dat je zo goed als een compleet nieuwe pc moet kopen. CPU, moederbord, geheugen en voeding sowieso... daarnaast is het ook erg aangeraden om een nieuwe harddisk te kopen omdat ik met enige zekerheid durf te zeggen dat dat het geen SATA hd is in je huidige pc, dat zal anders een flinke bottleneck veroorzaken in de pc. Wil je ook nog een beetje kunnen gamen dan moet er ook een andere videokaart komen. Dat is dus in principe alles vervangen behalve de behuizing en je optische drives.
Pagina: 1