Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een netwerk en kan mijn XP machine niet zien vanuit Vista. Omgekeerd wel, ik kan vanuit XP gewoon bestanden lezen van de Vista machine. Beiden zitten dus op dezelfde werkgroep, en de instellingen voor bestanden delen lijken mij ok.

Maar vanuit de Vista machine zie ik de XP machine niet verschijnen in het netwerk. Dus kan ik niks doen. Ik heb de Link Layer Topology update geprobeerd, maar ik had de nieuwste al. Vervolgens LLTP gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet. Nog niks. Wat mis ik?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
koekeeghan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:10:
Ik heb een netwerk en kan mijn XP machine niet zien vanuit Vista. Omgekeerd wel, ik kan vanuit XP gewoon bestanden lezen van de Vista machine. Beiden zitten dus op dezelfde werkgroep, en de instellingen voor bestanden delen lijken mij ok.

Maar vanuit de Vista machine zie ik de XP machine niet verschijnen in het netwerk. Dus kan ik niks doen. Ik heb de Link Layer Topology update geprobeerd, maar ik had de nieuwste al. Vervolgens LLTP gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet. Nog niks. Wat mis ik?
En met \\computernaam\share werkt ie ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Controleer rechtermuisknop netwerken-> eigenschappen -> eigenschappen lan-adapter, Staat bestands-en printerdeling ingeschakeld voor Windows netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
De hele XP machine wordt niet herkend vanuit Vista. Dus \\computernaam\share werkt ook niet. Bestands-en printerdeling staat ingeschakeld. Het is trouwens Vista 64 bit,ik weet niet of dat uitmaakt? Ik kan mijn Vista laptop ook gewoon zien vanuit die Vista desktop. Vanuit de Vista laptop kan ik ook de XP bestanden zien. Het is alleen die Vista 64bit desktop waarmee ik niet de XP machine kan zien.

Ik vind een Officiele MS update met dit probleem hier. Update gedraaid en nog steeds werkt het niet! Waaah 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door koekeeghan op 01-11-2009 15:06 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.