Ik heb nu 2 dvd branders, 1ntje in de laptop en een in de desktop. Maakt het uit op welke ik ze brand dat ze dan evensnel spelen (het zijn Backups voor de Wii)?
M.v.g.
Fishticks
M.v.g.
Fishticks
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Je weet dus weinig van cd/dvd's kontroleren.GJtje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:47:
Ik snap ook niet waarom mensen zeggen dat je op een bepaalde snelheid moet branden, omdat het anders misschien fout gaat. Ik heb genoeg gebrand op 16x terwijl advies was om te branden op 2x of 4x. Het is de reinste kolder, wat maakt het uit? Je _zou_ minder goede CD's krijgen of corrupte data op de schijf? Is dat bewezen dan, dan wil ik daar wel eens een linkje van zien.Anders is het imo gewoon een fout in het image.
Aangezien je de DM functie uit heb staan maar even een reactie: Ik heb het niet over de CD's, dat daar kwaliteit verschil in zit is mij bekend, daarom dat ik dáár niets over schrijf. Waar ik wel naar vroeg was of er tests zijn die duidelijk maken waaruit blijkt dat je op een bepaalde (maximale) snelheid 'moet' branden, omdat dan de kwaliteit van de CD beter zou zijn.jan99999 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:19:
Je weet dus weinig van cd/dvd's kontroleren.
Er is veel verschil tussen dvd's.
Wat wel uitmaakt is wat je op de dvd zet, dus wil jij het over 10 jaar(of minder) nog kunnen lezen, dus wil je het lang bewaren.
Op 16x branden lukt bijna niet omdat de leesbaarheid terug valt(bijna altijd), ja hij is nog steeds leesbaar, maar minder goed beschreven.
Normaal is 16x dvd's op 8x branden is het beste(soms zelfs op 4x).
Dit kan je testen dmv cdspeed(er zijn ook ander), op www.cdfreaks.com(ga naar het forum) daar staat een beschrijving hoe je dit kunt doen.
Koop maar eens 10 verschillende merken en test ze eens, dan zie je verschil, en wat voor rotzooi word er verkocht, zeker indien je het lang wilt bewaren.
versusOp 16x branden lukt bijna niet omdat de leesbaarheid terug valt(bijna altijd), ja hij is nog steeds leesbaar, maar minder goed beschreven.
Of bedoel je hier, dat het 'normaal' is om schijfjes die 16 speed aan kunnen, om die te branden op 8x? Zo ja, dan heb ik niks gezegt over tegenspreken.Normaal is 16x dvd's op 8x branden is het beste(soms zelfs op 4x).
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 02-11-2009 14:48 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq