Toon posts:

[Exchange 2003/Outlook 2007] Kan machtigingen niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Situatie:

Exchange gebruiker X(Outlook 2007, SP1 / Exchange 2003, SP3) kan geen machtigingen voor zijn postvak wijzigen. X krijgt dan de volgende melding: "De instellingen voor gemachtigden zijn niet op de juiste manier opgeslagen. Kan verzenden-namens-lijst niet activeren. U hebt niet de machtigingen die nodig zijn om deze bewerking op dit object uit te voeren"

Ik heb letterlijk alle permissions (ook special permissions) binnen AD gecontroleerd, zowel op Mailbox als op user niveau.
Als ik de permissions van gebruiker Y, waar dit wel naar behoren functioneert, vergelijk met die van gebruiker X, komt dit exact overeen.

Wie o wie komt dit bekend voor?

Verwijderd

Het enige dat ik weet is dat dit probleem er met Outlook 2003 ook was en ze een hotfix hebben uitgebracht.

Maak eens een nieuwe user aan, kijk eens of je daar iets meer mee kunt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Hebben microsoft's zachte waren geen logboeken ofzo?

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 13:06
Open AD Users & Computers. Klik op geavanceerd in menu Beeld.

Dubbelklik op de betreffende gebruiker, ga naar tabje security en vink daar bij het account SELF aan: Write Personal Information.

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 13:06
Ben toch wel benieuwd of het nog gelukt is?

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 09:34
Postmen schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:42:
Ben toch wel benieuwd of het nog gelukt is?
Even oude koeien uit de sloot halen...had hetzelfde probleem en bovenstaande aanpassing heeft bij mij het probleem verholpen _/-\o_

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:26

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Postmen schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:09:
Open AD Users & Computers. Klik op geavanceerd in menu Beeld.

Dubbelklik op de betreffende gebruiker, ga naar tabje security en vink daar bij het account SELF aan: Write Personal Information.
Nogmaals een kick van de oude koe..
Ik heb hier hetzelfde probleem als de TS, helaas werkt de geboden oplossing hier niet. Write Personal information staat aangevinkt, maar toch krijgt de gebruiker nog steeds de foutmelding bij het uitdelen van machtigingen. Ik zie dat er voor Office 2003 een hotfix is uitgebracht. Weet iemand de oplossing voor dit probleem in Office 2007?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1