Nieuwe batterij laadt traag op + Slechts 80% capaciteit

Pagina: 1
Acties:

• YcKe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 09:16
Beste tweakers,

ik heb deze woensdag men nieuwe laptopbatterij ontvangen voor men acer.
Het is een kopie van de orginele gekocht via ebay in engeland.
Nu heb ik deze batterij laten opladen deze nacht en nu blijft die hangen rond de 75%...
De batterij laads ook zeeeeer traag op, daar mee bedoel ik, op 4 uur opladen is hij nog maar slechts 32% opgeladen :(.
Voor de rest werkt de batterij perfect, maar wat heb je aan een batterij die traag oplaadt en niet zijn volledige capaciteit benuttigd.

Hebben jullie een idee hoe ik die probleem kan verhelpen? Het is nog steeds in garantie, dus terug sturen is een optie maar dan moet ik weer wachten dus liever via jullie eens proberen.

Greetz YcKe

Verwijderd

Hallo Ycke,

Het enige wat je kan proberen is leeg laten lopen. Instellen in energiebeheer dat die uitgaat als die daadwerkelijk leeg is dus 0% en geen 10%. Kan nl. zijn dat deze wel vol is, maar dat alles even op 0 gezet moet worden. Kalibreren heet dat.
Leeg laten lopen en weer volledig opladen. Paar keer herhalen. Blijft die erg langzaam dan is de batterij niet goed!

• YcKe
Hey lapparts,

bedankt voor je snel antwoord!
Ik heb dat ondertussen al 2 keer gedaan, het enige wat mij opvalt is dat hij precies trager en trager wordt :-S...
Heb juist de verkoper gecontacteerd en hoop deze middag nog antwoord te krijgen.

Zou het aan men adapter kunnen liggen? Alhoewel het de orginele is en nog perfect werkt met men orginele batterij?

Mvg YcKe

• YcKe
Iemand nog een idee?

greetz YcKe

Verwijderd

Sorry YcKe, was nu niet zo snel. Had even wat werk te doen vandaag ;).

Maar je adapter? Nee, zeer onwaarschijnlijk. Ben bang dat het een batterij is met slechte kwaliteitscellen.
Vaak zie je ook als een batterij niet goed behandeld is, polen bijv. verkeerd om bij testen (wat een leverancier doet) dat je batterij dit soort problemen krijgt. Werkt dan nog wel, maar vraag niet hoe.
Je moet gewoon een andere hebben!

Succes!
LAPPARTS

• YcKe
Hartelijk bedankt voor de info lapparts.
Heb een nieuwe batterij gekregen en deze werkt perfect.
Er zal zoals je zei iets verkeerd gelopen zijn me de productie er van.

Hartelijk bedankt voor me uit de nood te helpen met je informatie!

mvg YcKe

Verwijderd

Graag gedaan en volgende keer naar de echte winkel!! ;)

Succes ermee!
Pagina: 1