Welke NIC voor veel packets met weinig payload?

Pagina: 1
Acties:

• fripster
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09-2022
Hallo Allemaal,

Voor een professionele applicatie zoeken wij een 1Gbps NIC die bij 120 Mbps aan UDP packets met een kleine payload per packet (524 bytes) sneller kan worden geserviced door de kernel dan een 'gewone' netwerkkaart ( bijvoorbeeld de interne netwerkkaart op een stinknormale nieuwe mid-range DELL PC).

We zien namelijk op onze test-PC dat de Kernel het erg druk heeft om de 'packet received' interrupts te servicen bij deze throughput (1 interrupt per packet). Het is een point-to-point ethernet connectie en we willen (ondanks UDP) GEEN packets missen en/of droppen.

Wat we dus eigenlijk zoeken is een NIC die een grote hardware buffer heeft en passende drivers om de kernel 'het niet zo druk te laten hebben' (dus meer packets bufferen en pas dan alles in 1 keer servicen). Verder is kosten per unit belangrijk.

Wie zet ons op het goede spoor? Alvast bedankt!

Fripster

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
Zolang je een stevige CPU een gewone degelijke NIC (Intel of e.v.t. Broadcom) hebt moet alles goed gaan lijkt me.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• fripster
nou nee. Deze splinternieuwe PC moet een van zijn cores op 50% belasten om alleen maar alle packets binnen te hengelen. Dat is zonder welke andere applicatie dan ook. Daar ligt dan ook het probleem....We zoeken een oplossing om meer te bufferen per interrupt. Dan zou de kernelbelasting moeten afnemen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Dus een Intel kaart had je al geprobeerd (wat zit er in die Dell trouwens)? Anders specifiek zoeken op kaarten met bepaalde Offloading Engines, misschien bv in jouw geval Large Receive Offload (geen ervaring mee). Mogelijk dat sommige engines niet altijd werken in bv Linux (je vermeld ook al geen OS).

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 30-10-2009 09:45 ]

• fripster
Oh sorry

Het is windows XP en/of Vista / Win7
De chipset op het mobo is een Intel WG82567LM LOM (optiplex 960)
Ik zal eens zoeken op 'offloading engines' / 'large receive offload'

fripster

edit: is dit wat? klik

[ Voor 28% gewijzigd door fripster op 30-10-2009 12:09 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40
Ik ben nog steeds fan van Intel netwerkkaartjes; had vroeger met routeren een CPU die vol liep (let op: oude P3) met Realtek kaartjes en met de Intel's staat de CPU uit zijn neus te vreten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Ik heb hier een paar machines staan met die netwerk kaarten erin en die doen het prima. Heb wel geen load test i.c.m. cpu-usage maar ik denk dat als je dit op Windows met de TOE drivers draait dat het prima zal werken.

Mistakes are proof that you are trying...

• fripster
dankje voor de replies. Ben nog op zoek naar een TOE kaart op PCI, maar dat is niet simpel. Wat ik vind is allemaal PCIe (wat wel logisch is...) maareh... in ieder geval bedankt!
Pagina: 1