Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[office 2003] word etiketten naar excel bestand

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
Ik heb een etikettenbestand in word dat klaar is om afgedrukt te worden. De adressen staan dus al in etiketvorm (3x8)
Ik heb dit aangeleverd gekregen maar wil er nog in bewerken (ontdubbelen, sorteren ed.)
Hiervoor wil ik de adressen in een excelbestand inlezen.
Weet iemand of dat mogelijk is, en hoe?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het lijkt me het handigst om even de originele bestanden op te vragen van voor de merge, of anders een macro'tje te klussen oid.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
Originele bestanden bestaan niet. Etiketten zijn in de loop van de tijd bijgewerkt/bijgehouden in het word bestand. Helaas, ik vrees dat er dan niets anders opzit dan het te laten overtikken...

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je dit niet simpeler naar een Excel-bestand kan krijgen met bijvoorbeeld wat handig zoeken en vervangen (^p=>^t en ^m=>^p), en Excel's text to columns.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
miles schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:17:
Originele bestanden bestaan niet. Etiketten zijn in de loop van de tijd bijgewerkt/bijgehouden in het word bestand. Helaas, ik vrees dat er dan niets anders opzit dan het te laten overtikken...
Etiketten staan toch in een tabel? Heb je al geprobeerd die tabel te copy/pasten in Excel?

Hangt ervan af hoeveel het er zijn of het de moeite is er een script/macro voor te ontwikkelen.

De ingewikkeldheid van een script hangt af van de (on)regelmaat in de cellen. Ik denk dat elke cel bestaat uit circa drie regels (naam|adres|poco+woonplaats). Dit is redelijk eenvoudig op te splitsen in kolommen voor een exceltabel. Het zijn de uitzonderingen op dit patroon die een script ingewikkeld maken.