kopie extern hd 1 tb maken

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi Tweakers!

ik maak gebruik van 2 WD 1 TB externe HD's.

De een is leeg en de ander zit vol met data, beide disks zijn FAT32.

Ik heb geprobeerd om via de PC alle data te kopieren naar de lege disk, echter geeft hij aan dat het teveel is.
moet ik nu alle bestanden 1 voor 1 kopieren naar de lege disk?? beetje veel werk haha 8)7

kzat zelf ook te speuren op de zoekfunctie en op google zonder succes..

tips?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Alles in één keer kan niet dus dan doe je het maar stuk voor stuk? Wat is er mis met 95% in één keer kopieeren?
Schijnbaar zit er een klein verschil in grootte; groot genoeg om de kopieerslag onmogelijk te maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het gaat om een 1:1 kopie van de schijf, waarom maak je dan niet gebruik van een disk imaging programma?
En wat is de exacte melding die je krijgt?

• SoundLab
TERW_DAN schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:31:
Als het gaat om een 1:1 kopie van de schijf, waarom maak je dan niet gebruik van een disk imaging programma?
En wat is de exacte melding die je krijgt?
hmm ik merk nu dat 1 van de adapters stuk is, dus ik kan het niet direct van disk 1 naar 2 zetten, moet het eerst naar de pc zetten en dan pas naar de andere disk,,

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat maakt toch niet uit, dan kun je gewoon een image maken naar je lokale PC.

• SoundLab
ik krijg nu trouwens de foutmelding ''Kan bestand niet kopieeren''

Ik wilde dus disk 1 kopieren naar mn pc, en dan van mn pc de bestanden naar disk 2 kopieeren.

image maken? acronis?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op welk bestand blijft het ding dan hangen?

En images maken kan met zoveel progs (waaronder acronis trueimage).

• SoundLab
zodra ik een aantal bestanden selecteer, en kopieer naar mn pc, gaatie eerst voorbereiden met kopieren, en na 2 minuten geeft ie aan kan bestand niet kopieeren.
als ik de bestanden los kopieer stuk voor stuk, lukt het wel, maar dan ben ik dagen bezig.

ik heb acronis geinstald en hij is nu een tib. bestand aan het maken en die plaatst hij op de pc.

Kan ik vervolgens het tib.bestand van de pc dan openen en kopieren naar disk 2?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
totalcommander al geprobeerd. Via de rechtermuis toets al je bestanden selecteren en daarna move of copy kiezen.
Als het niet lukt omdat dat een controller/ schijf niet lekker is. Dan bv Norton Ghost opstarten vanaf cd. En daar een 1 op 1 disk copy laten maken. En daarbij heb je 2 keuzes. 1 die de filetabel aanhoud. en 1 die echt bit voor bit copy maakt. (de laatste is het beste maar ook het langzaamst)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• SoundLab
Ik ben het dus via acronis gaan doen, hij gaf aan dat het 11 uurtjes zou duren (21.30), ik word net wakker en hij staat nu op 20 % complete, 10 hours remaining, volgens mij gaat er iets niet goed? de schijf ratelt ook niet meer maar het blauwe ledlampje brand wel.. via everest zie ik dat er ook geen cpu belast word. volgens mij is t gewoon vast gelopen zonder dat de pc het weet?

Edit:

Ik ben het nu via total commander aan het proberen, alle data in 1 x kopieren naar de pc lukt niet, ik kreeg een melding dat het bestand niet gekopieerd kon worden, dus ben ik het in 2 delen gaan kopieren (50/50)

het eerste deel lijkt goed te gaan.. nu nog even het 2de deel afwachten.

ik hou jullie op de hoogte!

[ Voor 31% gewijzigd door SoundLab op 31-10-2009 06:36 ]

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
Je kan Syncback eens proberen. Misschien dat je zo je volle schijf kan synchroniseren of backuppen naar je comp, en vervolgens terugzetten naar de andere schijf :)

• SoundLab
croontje schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 06:28:
Je kan Syncback eens proberen. Misschien dat je zo je volle schijf kan synchroniseren of backuppen naar je comp, en vervolgens terugzetten naar de andere schijf :)
thanks for the tip!

als total commander het niet doet, ga ik syncback maar eens proberen!

goeiemorguh trouwens op de vroege zaterdag :z

• SoundLab
Total commander geeft de hele tijd bij 1 bestand: Error directory (bestandnaam) not created! Continue?
Ik kan dan kiezen tussen Yes, No, As Admin, All as Admin.
Als ik door blijf gaan, stopt ie er automatisch mee, als admin uitvoeren werkt blijkbaar ook niet..

Dit is geen belangrijk bestand wat ik eigenlijk best wel wil verwijderen, echter als ik via de verkenner naar de map toe ga om het te verwijderen, weigert windows dit te doen ( Kan (bestandnaam) niet verwijderen. De toegang is geweigerd,

Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.

hebben jullie nog tips om dit *** bestand te verwijderen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
klinkt mij allemaal als een slechte HDD.
Dus ik zou gelijk overstappen naar Ghost en dan de 1:1 copy kiezen zonder MFT te gebruiken.
Dit kan even duren maar alles wat er gekopieerd wordt is dan ook alles wat er vanaf te halen valt.

Je moet het dan wel naar een lege hdd toe schrijven. En dan op die HDD recovery tools loslaten. Kort door de bocht wordt het dus data recovery.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
Je weet dat FAT32 een bestandslimiet van 4GB heeft? Als je dus grote bestanden (.iso bijv.) wilt kopieren dan gaat hij daar over mekkeren, dat is logisch.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:06
ThinkPadd schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:58:
Je weet dat FAT32 een bestandslimiet van 4GB heeft? Als je dus grote bestanden (.iso bijv.) wilt kopieren dan gaat hij daar over mekkeren, dat is logisch.
Zijn andere Disk is ook FAT32, lijkt me niet dat er dan bestanden zijn die groter dan 4 GB zijn. Maar inderdaad, waarom FAT32 en geen NTFS(hoewel dit ietwat offtopic is)

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1