Ik heb onlangs twee bestanden gedownload die allebei geen extensie hadden, wel dezelfde bestandsnaam maar niet dezelfde groottes. Nu heb ik een sterk vermoeden dat het twee split archives zijn. Echter ze hernoemen naar .part1.rar en .part2.rar en rar en r00 en .001 en .002 hielp allemaal niet. Als ik ze allebei naar .zip hernoem en ze open staat er dat er een onverwacht eind van het archief is. Echter, als ik Archief herstellen kies dan pakt één van de archieven bestand 01 t/m 09 uit en pakt de ander bestand 10 t/m 16 uit. Dit moeten dan toch wel split archives zijn? Wat is nu het probleem? Archief 1 van de 2 kan geen rebuilt archief maken, dus ik kan de bestanden er niet uit trekken. Iemand enig idee hoe ik deze mysterieuze archieven tot elkaar kan joinen? HJSplit en 7-Zip mochten ook niet baten.
Meestal werkt gewoon uitpakken met 7zip of rar wel. Ik heb hier de extensie .001 geassocieerd met 7z, en als ik hem daarmee open kan ik hem vervolgens uitpakken. In 99% van de gevallen is het namelijk gewoon direct gesplit (i.e. in linux kan je cat doen om alles weer aan elkaar te plakken), en winrar en 7z begrijpen dat ze dat gewoon weer aan elkaar moeten plakken.
EDIT:
Je zegt dat eentje uitpakt tot 1 t/m 9 en de ander tot 10 t/m 16. Wat is er dan te herstellen?
EDIT:
Je zegt dat eentje uitpakt tot 1 t/m 9 en de ander tot 10 t/m 16. Wat is er dan te herstellen?
[ Voor 28% gewijzigd door dj_tjerk op 31-10-2009 00:21 ]
Probeer eens peazip.
Download eens opnieuw.
Download eens opnieuw.
Zodra deze klaar is met uitpakken\herstellen (dus proberen het archief te 'rebuilden') zegt 'ie dat het niet gelukt is en heb ik dus alsnog mijn bestanden niet. PeaZip of een ander programma gebruiken heeft geen zin, ik moet eerst weten hoe ik deze archieven kan unsplitten.dj_tjerk schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:16:
Meestal werkt gewoon uitpakken met 7zip of rar wel. Ik heb hier de extensie .001 geassocieerd met 7z, en als ik hem daarmee open kan ik hem vervolgens uitpakken. In 99% van de gevallen is het namelijk gewoon direct gesplit (i.e. in linux kan je cat doen om alles weer aan elkaar te plakken), en winrar en 7z begrijpen dat ze dat gewoon weer aan elkaar moeten plakken.
EDIT:
Winrar is in dat opzicht net wat beter als 7z. Probeer die eens.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Is het niet gewoon 1 groot archive die letterlijk in 2 stukken geknipt is (dus geen split archive, maar gewoon doormidden)
Heb je ze al eens aan elkaar geplakt?
vanuit dosprompt
copy file1.ext+file2.ext archive.ext
en dan het (nieuwe) bestand archive.ext uitpakken
vanuit dosprompt
Wanneer ik dat doe komt er 1 bestand uit (archive.ext) wat 1 kb groot is. Hoe dan ook ik heb het zelf al 'opgelost' door het bestand door iemand anders te laten reuploaden, maar het blijft vreemd.DJSmiley schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:04:
Is het niet gewoon 1 groot archive die letterlijk in 2 stukken geknipt is (dus geen split archive, maar gewoon doormidden)
vanuit dosprompt
Sorry voor het bumpje, maar hier liep ik met hetzelfde probleem.
Vandaag al de 2de keer dat ik na iets gedownload te hebben aanloop tegen een rits aan bestanden met .r00 , .r01 enz. en dat hij bij het uitpakken zegt dat de crc gefaalt is, en dat het bestand corrupt is..... Het vreemde is dat bij de vele comments er maar 1 ander persoon was die dit ook had. Mijn vermoeden is dan ook dat, hoewel ik 7-zip de hemel in zou willen prijzen, 7-zip blijkbaar niet zo lekker om kan gaan met split archives. Is mijn enige oplossing dan het (tijdelijk, hopelijk) installeren van winrar?
Vandaag al de 2de keer dat ik na iets gedownload te hebben aanloop tegen een rits aan bestanden met .r00 , .r01 enz. en dat hij bij het uitpakken zegt dat de crc gefaalt is, en dat het bestand corrupt is..... Het vreemde is dat bij de vele comments er maar 1 ander persoon was die dit ook had. Mijn vermoeden is dan ook dat, hoewel ik 7-zip de hemel in zou willen prijzen, 7-zip blijkbaar niet zo lekker om kan gaan met split archives. Is mijn enige oplossing dan het (tijdelijk, hopelijk) installeren van winrar?
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Waar heb je het gedownload? Van usenet.. dan komt het inderdaad wel eens voor dat er een rar corrupt is.
Ze zijn meestal (behalve de eerste of laatste) ook exact even groot, dus je kan zien of dat klopt.
En wat je winrar vraag betreft, dat test je toch in 1 minuut? en had je dus al getest kunnen hebben.
Ze zijn meestal (behalve de eerste of laatste) ook exact even groot, dus je kan zien of dat klopt.
En wat je winrar vraag betreft, dat test je toch in 1 minuut? en had je dus al getest kunnen hebben.
Ze komen beiden van btjunkie.org , torrents dus. Net even met winrar geprobeerd (/me wil graag zo min mogelijk software op compu) en dat verliep inderdaad goed. Vind het niet zo fijn te zien dat 7-zip dit blijkbaar nog niet goed kan. Kijken of ik hier een leuke oplossing voor kan verzinnen... (portable winrar oid
)
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Pagina: 1