Recent heb ik mijn SATA controller veranderd van "Legacy IDE" naar "AHCI", aangezien dit een significante prestatiewinst geeft bij mijn Intel X25-M SSD. Het probleem is dat ik nu geen enkele CD of DVD meer kan branden. Het branden begint normaal, maar bij 3% of 4% draait de CD alleen nog maar, maar geeft het lampje van de brander geen activiteit meer aan. Deze situatie blijft zo'n 2 minuten duren, waarna het brandprogramma volgende fout geeft:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze brander niet zo goed wil werken in AHCI modus... Ik weet niet goed wat ik nu nog kan proberen.
De relevante hard- en software:
Core i7 920
Asus P6T Deluxe v1
3 x 1GB OCZ Gold 1600MHz
Intel X25-M 80GB (Postville)
Samsung SH-S223F DVD brander
Samsung HD103J 1TB HDD
Windows Vista Home Premium 32-bit met SP2
Nieuwste Intel Matrix Storage Manager
Alvast bedankt voor het meedenken
Hierna loopt het brandprogramma vast. Tegelijkertijd staat in het Windows logboek ook deze fout:WIN32 error:
CStarBurn_ScsiTransportSPTI::ExecuteCDB():
DeviceIoControl() failed, status 1117 (0x45d)
Met deze informatie had ik een forum gevonden waar werd aangeraden om het Link Power Management van Vista uit te zetten. Dit mocht niet baten. Ook het updaten van de chipsetdrivers helpt niets, aangezien ik al de laatste versie heb. Het herinstalleren van de controllerdrivers en DVD brander helpt ook niet. Het branden doe ik met CDburnerXP, maar ook de ingebouwde brandfunctie van Vista werkt niet. Ik heb al drie merken van CD's geprobeerd, maar helaas.Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze brander niet zo goed wil werken in AHCI modus... Ik weet niet goed wat ik nu nog kan proberen.
De relevante hard- en software:
Core i7 920
Asus P6T Deluxe v1
3 x 1GB OCZ Gold 1600MHz
Intel X25-M 80GB (Postville)
Samsung SH-S223F DVD brander
Samsung HD103J 1TB HDD
Windows Vista Home Premium 32-bit met SP2
Nieuwste Intel Matrix Storage Manager
Alvast bedankt voor het meedenken