Ik werk met de STL List..
Nu wil ik heel simpel mijn code in functies opdelen, maar dit gaat niet echt lekker
temp.txt is gewoon aanwezig
lijst.push_back(line) voert hij niet (goed) uit...
Ik krijg geen foutmelding bij het compilen, maar het programma loopt vast zodra ik een waarde uit de lijst opvraag (er staat dus niks in de lijst)
Het gaat fout bij het opdelen in functies, want zonder functies (dus alles in de main geplempt) gaat alles goed.. wat doe ik hier fout?
Het is waarschijnlijk iets heel simpels!
Ik gebruik als compiler DevC++
edit: Excuus titel niet goed aangevuld, mod?
Nu wil ik heel simpel mijn code in functies opdelen, maar dit gaat niet echt lekker
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| void fillList(list<string> lijst) { string line; // Maak variabele om regels uit txt file te lezen aan ifstream tempfile ("temp.txt"); // Input filestream voor temp.txt declareren if (tempfile.is_open()) // Als temp.txt goed geopened is.. { while (! tempfile.eof() ) // Zolang het einde van de file niet bereikt is.. { getline (tempfile,line); // Leest een regel uit lijst.push_back(line); // Zet deze regel achteraan in de lijst } tempfile.close(); // Sluit temp.txt } else // Als temp.txt niet geopend kan worden { cout << "Kan het bestand niet openen"; // Geef foutmelding } } int main(int argc, char *argv[]) { list<string> list1; // Maak lijst aan fillList(list1); } |
temp.txt is gewoon aanwezig
lijst.push_back(line) voert hij niet (goed) uit...
Ik krijg geen foutmelding bij het compilen, maar het programma loopt vast zodra ik een waarde uit de lijst opvraag (er staat dus niks in de lijst)
Het gaat fout bij het opdelen in functies, want zonder functies (dus alles in de main geplempt) gaat alles goed.. wat doe ik hier fout?
Het is waarschijnlijk iets heel simpels!
Ik gebruik als compiler DevC++
edit: Excuus titel niet goed aangevuld, mod?