Keuze router

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 20:15
Hallo,

Ik ben helemaal niet thuis op de markt van routers, en weet bijgevolg niet wat een router tegenwoordig allemaal moet hebben en wat de goeie merken zijn enzo.

Momenteel heb ik een oude 4-ports belkin router met daaraan nog een 4-port hub en een linksys wireless access point.

Doordat ik een windows home server gekocht heb, zou mijn router upnp moeten ondersteunen, maar dat doet kan ie niet.

Ik zoek dus een router die:
-Niet draadloos is (daarvoor heb ik mijn linksys, en mijn router hangt op een slechte plaats voor draadloos te zijn).
-Liefst 8 poorten heeft
-uPnP ondersteund
-als DHCP kan werken.

Verder heb ik momenteel veel last van internet connectie verlies, en ik meen hier gelezen te hebben dat dat aan de schuld is van het beperkte geheugen van de router. Ik zou dus ook van dat probleem willen af zijn.

Kan iemand me een goede router voorstellen?

Alvast bedankt.

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Wellicht zou je gewoon eens kunnen zoeken op inet of aangeven wat je zelf al uitgezocht hebt.
Het is niet helemaal de bedoeling dat je hier even komt neuzen, een vraag neerpleurt en maar denk dat iedereen voor jou alles gaat uitzoeken.
Er wordt enige zelf discipline gevraagd hier.

Maar goed om je enigszinds op weg te helpen kijk hier eens

Gr.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> NT

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

IEF

Why so serious?

seba schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:41:
Ik ben helemaal niet thuis op de markt van routers, en weet bijgevolg niet wat een router tegenwoordig allemaal moet hebben en wat de goeie merken zijn enzo.
Reden te meer om dan even te zoeken. Wij gaan geen hapklare oplossing voor je verzinnen indien je zelf geen enkele moeite doet.
Ik zoek dus een router die:
-Niet draadloos is (daarvoor heb ik mijn linksys, en mijn router hangt op een slechte plaats voor draadloos te zijn).
-Liefst 8 poorten heeft
-uPnP ondersteund
-als DHCP kan werken.
Alle 4 je eisen zijn extreem basic, en dat zou dus geen enkel probleem moeten opleveren met het zoeken naar mogelijkheden.

Dit topic is gesloten.