Internet Probleem (DNS Fout)

Pagina: 1
Acties:

• Row1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2022
Hellloow,

Na vanmiddag even wat gekloot te hebben met me routersettings voor me Xbox360 (kreeg NAT conflict melding, is nu opgelost), kan ik nu me routersettings niet meer aan op 192.168.1.1. :o
En internetten gaat ook niet meer lekker, vaak duurt het lang voordat ie iets gaat doen, en dan staat er linksonder (Chrome) "Host ontbinden", wat er volgens mij normaal niet altijd of zo lang hoort te staan, en als ie dat dan gedaan heeft, laad de pagina soms niet, en geeft ie een DNS fout / kan server niet vinden. Maar als ik dan Refresh doet ie het wel. Ook met Youtube heeft hij nu problemen als ik een filmpje wil bekijken, hij gaat dan laden, maar na een paar seconden zegt YT "an error has occured" , maar wederom als ik dan refresh, doet hij het wel. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen?

Even wat gegevens:
Router: Linksys WRT160N
Via kabel verbonden, Provider is OnsBrabantNet

Windows Vista32
Als er meer gegevens moeten komen hoor ik het wel.

Thnx ;)

Verwijderd

Klinkt als een dhcp-lease probleem. Hoe heb je het oorspronkelijke probleem opgelost? Welke overige apparaten hangen er zoal in je netwerk? Ik hoor wel....

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
linksys wrt160n v2 blijkt bekabeld wat problemen te hebben met hoge snelheids wan verbindingen.
dan blokkeert hij gewoon random verkeer. mogelijk dat je last hebt van dit probleem.
dns server is het eerste waar je naar gaat zoeken als je een website probeert te openen, meestal zijn problemen met dns server die niet gevonden kan worden wat anders... probeer ook even te pingen naar buiten om dit uit te sluiten anders!