Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Laats kwam ik bij een famililid een wel heel appart probleem tegen. Hij heeft een USB hub (Sitecom CN-062) aangesloten op zijn PC. Dit is een powered 10 port USB 2 hub.

Bij het uitschakelen van de PC blijven nu echter de activiteitsled van zijn CD-ROM (Plextor) en de powerled gewoon branden. Wordt de USB hub afgesloten of haal ik de stroom stekker van de HUB uit het stopcontact, dan gaan de leds uit.
Als de hub is ingeplugd (met stroom erop) wil de PC echter ook niet meer opstarten. De oplossing was simpel: de hub werkt ook zonder de stekker in het stopcontact en de PC start dan ook gewoon op. Hij kan zijn PC (inclusief HUB) nu dus normaal gebruiken.

Nu vraag ik me echter wel af: waaraan ligt dit? Is het de hub die slecht ontworpen is (het blijft een Sitecom)? Of is er wat mis met de hub (en kan hij dus garantie claimen)?
Het zou natuurlijk ook zijn PC kunnen zijn. Die is al wat ouder (een P4 met Windows XP erop).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

combinatie, moederbord en usb hub basically dezelfde ontwerpfout hebben.. (geen diodes op de 5v lijn)