Telefoon voor 4e keer bij Solid Vision

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Tweakers,

Heb een lang verhaal met mijn Samsung Innov 8 achter de rug , waarvan ik hier een beknopte samenvatting neer zal zetten:

Mijn telefoon kreeg een tijdje terug kuren en starte niet meer op. Hij bleef hangen op het opstart logo. Dit was gekomen na een (verkeerde) update. Duidelijk een softwareprobleem dus. Contact opgenomen met Samsung en die raade mij aan terug naar de winkel te gaan. Ben inmiddels echter verhuisd en daarom vroeg ik of zij het niet af konden handelen. Toen werd me geadvisieerd om mijn telefoon op te sturen naar Solid Vision en instructies werden hiervoor gegeven.

Nou toen begon de ellende.

- Eerste reparatie. Telefoon leek weer goed te werken. Hij deed het tenminste weer !. Ze hadden het binnenwerk (moederbord) vervangen. Fijn want dan heb je dus eigenlijk weer een nieuw toestel. Echter kwam ik snel tot de ontdekking dat mijn fysieke (slide) toetsenvegrendeling niet meer werkte. Erg lastig als de teleoon helemaal niet meer op vergrendeling kan. Misschien een foutje gemaakt tijdens reparatie? Neem aan dat binnen in een mechaniek zit dat herkend "de telefefoon is dicht geslided" ik moet nu op toetsenvergrendeling.

-Foutje kan gebeuren, dus vol goede moed op naar een 2e reparatie. Na een gesprek met een telefoniste die me als een idioot behandelde, ik zal even uitzoeken met wleke combinatie hij op vergrendeling gaat etc etc , mijn telefoon voor de tweede maal retour gestuurd. Deze keer kwam hij beschadigd terug (beide hoeken lak van het toestel , keerte gestuiterd?) en het probleem was niet opgelost. Hallo Solid Vision!?. Dus maar weer in de telefoon geklommen. UIteraard waren de beschadegingen niet door hun toedoen onstaan , vonden ze het vreemd dat het probleem niet was opgelost en werd alles wéér aan mijn kant neergelegd. Verwacht geen excuses of klant is konig acties van Solid Vision . Na lang en breed gediscusieerd te hebben zou ik mijn telefoon nogmaal (3e keer) retour sturen. Ik zou dan toch wel een nieuwe frontcover krijgen en 1 maal de verzendkosten vergoed krijgen. Dit was immers de 3e keer dat ik het toestel verzekerd op ging sturen. Dit alles wel op zeer andringen van mijn kant. En er kon nog steeds geen excuses vanaf.

-3e reparatie. Toestel terug met een nieuwe frontcover! En zelfs de toetsenvegrendeling werkte weer. Ik helemaal happy. Doe mijn simkaart erin........Simfout. 3 andere kaartjes gebeurd zelfde euvel. Hallo Solid Vision 8)7 .

Toen maar aan het mailen geslagen (met die vrouw van Solid Vision valt echt niet te praten) en Samsung gebeld. Solid vision vond het "jammer"dat het toestel nog niet werkte , maar omdat mijn toestel nu 3 maal gerepareed was kon ik nu kiezen voor een omruiling of creditering, of uiteraard nog een reparatie. Samsung gebeld dat ik absoluut geen vertrouwen meer in Solid Vision had, die hebben meteen een creditering goedgekeurd. Moest daar ook wel door een haffel (studente) call centre medewerkers heen, maar uiteindelijk netjes terug gebeld.

Dit was zon 2 weken geleden. Ik moest nogmaals (4e keer ) mijn telefoon naar Solid Vision sturen ( eerder beloofde vergoeding verzendkosten nooit ontvangen) en dan zou het goedkomen. Zij kijken of het deffect gegrond is, en vragen creditering of omruiling bij Samsung aan.

Vorige week gemaild hoe de status was: Sorry, u telefoon is bij een college op het bureau gekomen die afwezig is. Handelen het met spoed af.

Deze week: Hoe is het met de status: Sorry systeem Samsung heeft storing. Wij dienen u verzoek zo snel mogelijk in.

8)7 Hier zakt je broek toch echt van af. Samung gebeld, ja de bal ligt toch echt bij Solid Vision |:( .

Kan ik hier niet een rechtzaak van maken ofzo? Jammer dat Solid Vision niet bij de geschillencommisie is aangesloten , dan was dat wat makkelijker geweest. Maar ik neem aan dat ik na 3 maanden toch wel het recht heb op het een en ander.

Tip: Laat alteid de dealer/verkoper de garantie afhandelen. Dan kan je daar tenminste nog aan de bel trekken. Ik heb dit jammer genoeg niet gedaan. Hoewel ik eerst nog vol lof was over deze service ( op www.gsmreparen.nl kun je zelf je telefoon aanmelden als je een geldige bon hebt) raad ik het iedereen af. Het mag dan wel wat vlotter gaan , er zit immers geen (winkel) meer tussen, je kunt uiteindelijk op niemand terug vallen.

Wees gewaarschuwd!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omdat dit niet echt met de technische kant van een telefoon te maken heeft, verplaats ik dit topic naar Shopping Forum. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:31
Twanjo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:20:

Kan ik hier niet een rechtzaak van maken ofzo? Jammer dat Solid Vision niet bij de geschillencommisie is aangesloten , dan was dat wat makkelijker geweest. Maar ik neem aan dat ik na 3 maanden toch wel het recht heb op het een en ander.
Om wat te bereiken? Zodat de rechter nog eens kan bevestigen dat je na 3 reparaties een vervangend toestel mag krijgen of de koop ontbinden?

Aangezien ze daar al mee bezig zijn lijkt me dat nogal een verkwisting van ieders' tijd.

Verwijderd

Ik wilde een verhaal typen dat een rechtzaak over een laag bedrag vaak de moeite niet waard is. Blijkt dat die telefoon dik 500 euro waard is :X

In dit geval zou het wellicht lonend kunnen zijn. Ik kun je de volgende stappen ondernemen:
Mogelijkheid 1
Mogelijkheid 2

Mochten ze deze rechten met voeten treden, pas dan zou ik rechtsbijstand inschakelen.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
thaan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Om wat te bereiken? Zodat de rechter nog eens kan bevestigen dat je na 3 reparaties een vervangend toestel mag krijgen of de koop ontbinden?

Aangezien ze daar al mee bezig zijn lijkt me dat nogal een verkwisting van ieders' tijd.
Sowiezo dat Solid Vision op de vingers wordt getikt. Mijn toestel is nammelijk niet 3 keer gerepareerd , maar 3x kapotgemaakt. En dat er vaart achter wordt gezet. Dat ik een ander toestel krijg , daar heb ik nog wel vetrouwen in. Maar ik neem aan dat daar ook termijnen en procedure aan vast zitten. Ik zit dankzij Solid Vision al 3 maanden zonder telefoon ( die mij inderdaad >500 euro kostte, zonder abonnement). Nou is dat natuurlijk niet het einde van de wereld, algebruikte hem heel fanatiek (mailtje onderweg binnen halen, gps navigatie en bellen niet te vergeten), maar het gaat om het principe. Dit hoort gewoon niet zo lang te duren. Een foutje kan gebeuren, en dan moet je eigenlijk ook niet zeuren dat is dan jammer. Maar hier gaat structueel iets mis.

En ik weet haast zeker dat er gewoon stappen ondernomen kunnen worden, als je de weg weet. En dat laatste is vaak het probleem. Fabrikanten en dealers houden consumenten natuurlijk dom en vaak kom je er pas naderhand achter dat je dít en dát had kunnen ondernemen. Maar ja iedereen denkt van och toe maar , er is toch niks tegen te beginnen. De geschillen comiisie is daarom een mooi orgaan. Daar kun je voor 25 euro een rechtzaak beginnen. Echter moeten de bedrijven daar wel bij aangesloten zitten, en dat zit Solid Vision niet.

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt

Verwijderd

Even een titelfixje

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Twanjo schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:00:
[...]

Sowiezo dat Solid Vision op de vingers wordt getikt. Mijn toestel is nammelijk niet 3 keer gerepareerd , maar 3x kapotgemaakt. En dat er vaart achter wordt gezet. Dat ik een ander toestel krijg , daar heb ik nog wel vetrouwen in.
Dat zal niet gauw gebeuren; een rechter gaat geen waardeoordeel geven over de interne werkprocessen van Solid Vision. Zolang ze zich conformeren aan wet- en regelgeving (en dat gebeurt hier immers) zul je weinig kans van slagen hebben.

Wat je wél zou kunnen proberen, is schade claimen (je verzendkosten). Verder schade wordt dan al snel als smartegeld gezien en daar doen de rechters in NL over het algemeen (gelukkig?) niet aan mee.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik snap niet dat Samsung het niet gewoon met je afhandelt. Dat men niet gewoon een tegoedbon of vergoeding op rekening geeft. Dat je steeds met een repaircentre moet handelen die er een potje van maken.
Pagina: 1