Toon posts:

Moederbord keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik was eigenlijk van plan om dit moederbord te kopen :
http://www.azerty.nl/prod...300-raid-esata-gigab.html
maar toen zag ik deze op de site staan:
http://www.azerty.nl/8-11...bord-a.html?tab=overzicht

en ik zou graag willen weten welke beter is ik wil later als de gtx 280 goedkoper wordt hem erbij doen in sli en ik wil niet dan weer allemaal nieuwe onderdelen kopen. Ik ga hem vooral gebruiken voor games en dan ook meer van de zwaardere. ik heb wel 6 usb poorten nodig, die gebruik ik veel en vaak. eSata is er een genoeg van en firewire gebruik ik eigenlijk nooit

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het zijn twee verschillende borden met verschillende chipsets en verschillende ondersteuning qua type geheugen, dus niet echt te vergelijken...

Hoe je een mobo uitzoekt: stel minimale eisen voor aansluitingen en chipsets (heb je al redelijk gedaan). Kijk dan welke mobo's aan je eisen voldoen (bijvoorbeeld door in de pricewatch met zoekfilters te zoeken). De goedkoopste in de lijst voldoet dan waarschijnlijk al, al kan je dat mobo nog even goed bekijken en kijken of er geen nadelen aan kleven (zoals te weinig PCI-e lanes wat voor Sli niet handig is). Dan een heel duur mobo uitkiezen, terwijl je zelf niet eens weet wat voor extra's dat mobo biedt heeft geen zin (want als je die functies toch niet gebruikt is het zonde van je geld).

[ Voor 74% gewijzigd door bwerg op 29-10-2009 20:36 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn genoeg verschillen tussen die 2 mobo's, dus zet deze eens naast elkaar en kijk welke het beste aan je eisen voldoet, welke het snelste is, welke de beste prijs/prestatie verhouding heeft etc. Op basis daarvan kun je prima zelf een keuze maken.

Dit topic gaat daarom ook op slot, omdat we verwachten dat je zelf je hardware kan uitzoeken.

Dit topic is gesloten.