[Windows 7] Afpelen audio met haperingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

Topicstarter
Een vrij irritant probleem wat ik op de laptop heb (en me opvalt sinds een paar weken) is dat het geluid steeds heel kort hapert. Het is echt heel kort, als een stottering, zo'n 20-30 keer per nummer. Ik heb verschillende mediaplayers geprobeerd, verschillende mp3's en zelfs vanaf cd, maar de hapering is er altijd en op verschillende momenten. Ik heb in winamp (mijn primaire mediaplayer) de buffer vergroot en de prioriteit omhoog gezet, maar geen resultaat. Zelfs als de laptop verder niets aan het doen is gebeurt het en ik heb ook geen pieken in cpu gebruik gezien. Ik heb Combined Community Code Pack geinstalleerd maar met of zonder maakt niet uit. Voorheen werkte het prima (of ik merkte het niet maar die kans is klein).

In Windows Vista op dezelfde laptop is er niets aan de hand. Ik heb de drivers van de laptop opnieuw geinstalleerd, maar moet er wel bij zeggen dat het niet speciaal voor Windows 7 is. Er zijn geen unknown devices in device manager en alles wordt tijdens de Windows 7 installatie gewoon goed geinstalleerd.

De enige verandering aan de laptop (behalve het systemboard wat vervangen is omdat de laptop helemaal niet meer wilde opstarten) is de installatie van MS SQL. Ik merk de hapering niet tijdens video afspelen en ook bij spellen niet. Het enige spel wat hapert is Simcity 4, maar dat komt misschien meer doordat het niet ondersteunt word?. Verder doen bijvoorbeeld Farcry 2 en Fallout 3 het ook prima.

Via google heb ik wel gevonden dat men dus die prioriteit verhoogt maar dat helpt bij mij niet. Misschien heeft iemand er ideeën over?

edit: Het komt trouwens ook voor dat er een tijdje niets hapert, maar het lijkt dan altijd terug te komen als ik bijvoorbeeld in winamp op "open" klik of zoals nu zit te typen, maar ook niet elke keer |:(

Specs laptop:
HP 8510w
Intel Core2Duo T9300
4GB ram
Nvidia Quadro FX570m
200GB SATA

[ Voor 5% gewijzigd door Investig8or op 29-10-2009 19:25 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Topicstarter
*BUMP*

Ik hoop toch dat iemand een oplossing heeft wat voorkomt dat ik opnieuw moet installeren...dat zou nogal slecht uitkomen atm :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met iTunes onder Windows 7 hetzelfde gehad toen ik Microsoft Security Essentials (de beta) geinstalleerd had. Niet zo veelvuldig als jij, maar wel heel irritant.
Heb je MSE misschien geinstalleerd onder 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 03:58:
Ik heb met iTunes onder Windows 7 hetzelfde gehad toen ik Microsoft Security Essentials (de beta) geinstalleerd had. Niet zo veelvuldig als jij, maar wel heel irritant.
Heb je MSE misschien geinstalleerd onder 7?
Ik neem aan dat MSE dan in de software lijst staat? Zoja, dan heb ik em niet. Het zou Adobe CS4 kunnen zijn...Maarja, het kan zoveel zijn :S

Het lijkt trouwens wel zo te zijn dat het haperen voorkomt als er geen activiteit is maar ook net op het moment dat ik scroll of typ. Niet altijd, maar het valt wel vaak samen. Het lijkt dan toch eerder een performance iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik heb zelf ook nu ineens last van happeringen in het geluid en waneer ik een filmpje kijk, heb zelf een Acer Aspire 5740G met Windows 7 64bit, met 8GB geheugen. Heb zelf geen flauw idee wat dit nu zo ineens veroorzaakt.

Wat mij wel opgevallen is, als ik mn web browser open heb staan, en ik draai een mp3 of filmpje af, en ik ververs dan de pagina, het geluid gelijk happert, erg iritant :S Heb zelf nog geen enkel idee waar dit aan kan liggen, heb de laatste tijd niks geinstaleerd of veranderd aan mijn laptop, heb al hier en daar gezocht naar oplossingen maar tot nog toe heeft niks gewerkt.

Heb zelf al meerdere mediaplayers geprobeerd, mediaplayer, vlc player, real player en in alle gevallen happert het geluid af en toe, als ik dan de browser ververs dan happert best erg, heb IE en Firefox geprobeerd, beiden produceren hetzelfde effect :S erg vaag.

Don't make me use myself on ya baby!