Toon posts:

Wat ik mis in de computer kast review

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze review: reviews: Fractal Design: Define R2, minder is meer?

Met de huidige videokaarten zie je vaak opmerkingen dat de kast te klein is om een (dual-gpu) videokaart te plaatsen. Dat komt uiteraard omdat veel kasten zich niet aan de standaarden houden, en geen full-length kaarten accepteren.

Tegenwoordig is dat dus een belangrijk onderdeel bij de keuze van een nieuwe computer. Maar tot mijn verbazing wordt er helemaal niets daarover verteld in de kast review van tweakers! Uit de foto's kan ik afleiding van een 5870 blijkbaar past, maar dat is een beetje karig.

Het is mij ook niet duidelijk of je de onderste drive-bays bijvoorbeeld kunt verwijderen om plaats te maken voor een full-length kaart.

Ik zou in de toekomst hier graag toch wel meer informatie over willen zien. Juist voor het Tweakers publiek zijn dat de relevante details.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
Er is gemeld dat er een HD 5870 in zit. Het is vrij logisch te redeneren dat er ook twee in kunnen, aangezien er verder naar onderen nog steeds hdd-cages zitten en niets anders.

En op dit moment zijn er naar mijn weten geen langere kaarten dan de HD 5870, dus wat je precies bedoelt met full-length weet ik niet, maar dit is as long as it gets. Mochten er langere kaarten uitkomen, dan zal daar rekening mee gehouden worden. Het wel of niet kunnen verwijderen van de drive cages is op zich een goed punt, alhoewel, waarom je het zou willen is mij een raadsel. Voor de volledigheid, het kan niet bij de Define R2.

Verwijderd

Topicstarter
Je weet niet wat ik met full-length bedoel ?! :?

Ga jij je even diep schamen! Full-length is een ISA/PCI/PCIe specificatie, en bedraagt 312mm.
Zie: Wikipedia: Conventional PCI
http://www.interfacebus.com/PCIe_Card_Dimensions.html

De 5870 is 27 cm lang, en is dus geen full-length. Zijn X2 broertje zal dat vrijwel zeker wel worden. En ik kan op de foto's niet zien of die extra 4cm lengte aanwezig is.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wellicht offtopic, maar ik heb hier een Matrox MGA (Quad VGA) PCI kaart die 35cm in lengte is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=33139&FotoID=3113

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Ik geloof dat ik snap waar dat vandaan komt...

Bij PCI(e) zit de kaart omgekeerd t.o.v. ISA. Dus als je dezelfde lengte van een ISA kaart op PCI zou zetten, dan past het niet in de sleuven aan het eind van de kast. De kasten specificatie hebben ze niet verandered, en dus moest er dus zo'n railtje aan het eind van de PCI kaart komen die dat compenseert.

Had gisteren geen zin mijn kast open te schroeven, om de lengte te meten, dus ik had snel geGoogled. En daar werd alleen de lengte van de PCB vermeld, en niet die extra rail...

Maar zoals jouw voorbeeld al aangeeft, full-length kaarten bestaan echt nog wel. Ik heb in mijn meetopstellingen ook menige full-length kaart zitten.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:07:
Je weet niet wat ik met full-length bedoel ?! :?

Ga jij je even diep schamen! Full-length is een ISA/PCI/PCIe specificatie, en bedraagt 312mm.
Zie: Wikipedia: Conventional PCI
http://www.interfacebus.com/PCIe_Card_Dimensions.html

De 5870 is 27 cm lang, en is dus geen full-length. Zijn X2 broertje zal dat vrijwel zeker wel worden. En ik kan op de foto's niet zien of die extra 4cm lengte aanwezig is.
Ik ben op de hoogte van de specificaties, maar met full-lenght doelde ik op videokaarten, en zoals ik al zei, langer dan de HD 5870 ken ik ze niet. Dat er een onconventionele kaart als een Matrox MGA is waar ik niet van op de hoogte ben, zul je me moeten vergeven.

Over de X2 is nog niets zeker, maar zoals ik al zei, in toekomstige reviews zal er rekening mee gehouden worden, door op te meten wat de maximale lengte van een videokaart kan zijn.
Pagina: 1