• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Ik zit eraan te denken om een MSI X48C Platinum te kopen. Nu hoor ik een hoop mensen niks dan goeds zeggen over deze mobo, maar sommige mensen lijken last te hebben met ddr3 1600 geheugen werkend te krijgen. Iemand hier persoonlijk ervaring gehad met deze mobo en zou hij deze aanrade?

Een andere vraag welke ook over geheugen gaat is dat dit moederbord zowel ddr2 als ddr3 ondersteund, nu is zover als ik weet niet mogelijk om verschillende geheugen module met elkaar te laten werken. Dit heb ik mij ooit laten vertellen, in iedergeval als zij niet de zelfde snelheid hebben. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen en zo nee is het dan wel mogelijk om mijn oude ddr2 geheugen te gebruiken en hier 4gb extra ddr3 geheugen bij te prikken?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sjors86 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:37:
Ik zit eraan te denken om een MSI X48C Platinum te kopen. Nu hoor ik een hoop mensen niks dan goeds zeggen over deze mobo, maar sommige mensen lijken last te hebben met ddr3 1600 geheugen werkend te krijgen. Iemand hier persoonlijk ervaring gehad met deze mobo en zou hij deze aanrade?
Echt een antwoord op deze vraag heb ik niet, maar vraag jezelf ook af of 1333 niet al genoeg is ;) want 1600 heb je waarschijnlijk alleen wat aan als je gaat OC'en.
Een andere vraag welke ook over geheugen gaat is dat dit moederbord zowel ddr2 als ddr3 ondersteund, nu is zover als ik weet niet mogelijk om verschillende geheugen module met elkaar te laten werken. Dit heb ik mij ooit laten vertellen, in iedergeval als zij niet de zelfde snelheid hebben. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen en zo nee is het dan wel mogelijk om mijn oude ddr2 geheugen te gebruiken en hier 4gb extra ddr3 geheugen bij te prikken?
Nee, helaas. Dat is niet mogelijk, enkel DDR2 òf DDR3.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik sluit mij aan bij bwerg wat betreft 1333 geheugen ipv 1600 geheugen...

Je zou ook dit lijstje kunnen bekijken, dat is gekoppeld aan jouw mobo. En het kan geen kwaad reviews (niet alleen op GoT, maar ook via google) te zoeken voor jouw mobo icm het geheugen dat jij voor ogen hebt :)

http://eu.msi.com/uploads/test_report/TR10_1393.pdf

Succes!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor je eerste vraag kun je de QVL er eens bij pakken, daar staat in elk geval in welk geheugen getest is en werkt met jouw bordje.
Voor de 2e vraag kun je gewoon even de manual erop naslaan, daar staat dit letterlijk in.