Omdat het topic over de Sciphone N12 over alle Androids van Sciphone ging, maak ik daar ook wat topicjes over aan.
Inleiding |
Sciphone, bekend van iPhone kloons, gaat nou de echte markt op met toestellen met een design dat weliswaar is afgekeken van andere telefoons, maar die wel op Android draaien. Zoals alle Sciphones zijn ook deze telefoons van plastic, en niet van glas, wat een minpuntje is. Maar dat zorgt er wel voor dat dit gewoon leuke, goedkope Androids zijn, die je niet zo heel veel vind. En een Android is een Android. |
Het toestel design |
Het design is heel erg afgekeken van de Blackberry Storm, zoals ik al zei: Het blijft een kloon-bedrijf.![]() ![]() De knoppen onderaan verschillen iets, maar alleen in uiterlijk, in functionaliteit zijn ze hetzelfde volgens mij. Zelfs de speaker bovenaan is hetzelfde, maar dan met de secundaire camera aan de andere kant. De zilveren rand hebben ze ook overgenomen. Natuurlijk is het scherm van de Blackberry van glas, en die van de N19 van plastic. |
De specificaties |
Features and Specifications of SciPhone N19 ■Processor: Samsung S3C2448 running at 400Mhz ■Operating system: Google Android ■Network: GSM900/DCS1800 or GSM850/DCS1900, GPRS Class 10 ■Display: 2.8” TFT-LCD with QVGA (320×240) flat touch-sensitive screen ■Camera: 2MP CMOS camera ■Memory: 128MB(ROM), 128MB(RAM). Supports upto 8GB with microSD card ■Connectivity: Bluetooth and Wi-Fi 802.11b/g ■Operation Time: Standy Time: 300 hours, Talk Time: 4 hours, Charging time: 4 hours ■Built-in Applications: Google Search, Web Browser, Push Mail, I Tweet, MSN,Google Talk, Jabber, ICQ, MySpace, Doc Viewer, PDF Viewer ■Dimensions: 57(W)x106.5(L)x14.4(T) mm ■Supported Video Formats : MP4 and 3GP ■Supported Audio Formats : MP3, AMR, OGG, WAV De specs even doorgelopen: Processor: Dat had best wel hoger gekund. Operating system: Google Android. Ik heb geen ervaring met Android, dus kan ik er niets over zeggen. Display: 2,8" is nou niet zo heel groot. Dat had ik graag iets hoger gezien, maar het is geen must. Alleen de resolutie is een probleem: voor 320 x 240 zijn er denk ik bijna geen apps te vinden. Camera: 2 Megapixel is niet hoog, Sciphone kennende is het nog slechtere kwaliteit dan een reguliere camera, maar wie weet. Geheugen: Gelukkig is het uitbreidbaar. Een smartphone moet toch winstens een aantal GB's tot zijn beschikking hebben. Het is ook maar tot 8 GB uitbreidbaar, dus dit is geen telefoon voor de echte muziekjunks. Connectivity: Gelukkig zit er WiFi op. Met GPRS kan je gewoon niet fatsoenlijk internetten, wat toch wel fijn is als je een smartphone hebt. Operation time: 400 uur is vrij lang, 4 uur spreektijd ook wel. Vier uur laadtijd is ook niet verschrikkelijk lang, dus ik ben tevreden. Raar is dat er geen dual-sim inzit, wat de meeste Sciphone telefoons toch wel hebben. |
Filmpjes,foto's, links en meer |
Om de één of andere reden stonden er alleen maar Franse filmpjes op Youtube, maar dat maakt niet uit, het verandert niets aan het beeld Een Engelstalige review: [video]425,350]http://www.youtube.com/watch?v=OBA6Iw2pcvg[video] foto's ![]() ![]() ![]() Links Link naar de officiële site van Sciphone. Link naar de officiële Sciphone winkel [url="http://www.mysciphone.com/support/n19/user_guide.pdf]Link naar de handleiding van de N19[/url] |
Review |
De GoT'er Heatwave heeft een review hierover geschreven:
|
Conclusie |
De Sciphone N19 is een budget telefoon van Sciphone met niet al te hoge specs. Het is een mooie budget Android, maar verwacht geen wonderen van dit speeltje. Het design is zoals alle telefoons gejat, in dit geval van een Blackberry Bold, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Over de bouwkwaliteit valt te twijfelen omdat alle Sciphone telefoons van plastic zijn. Helaas geen capacitief touchscreen, dus een pennetje is nodig. Al met al een mooie budget Android uit China met een lange levertijd. |
Poll |
Poll: Zou je een Sciphone N19 aanschaffen om Android te testen? • Ja • Nee • Ik denk erover na • Waarom zou ik Android kiezen? Ook een poll maken? Klik hier |
[ Voor 136% gewijzigd door thijsje66 op 28-12-2009 17:15 ]
Ik heb geen leuke ondertitel.