Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem, zodra ik een afbeelding upload naar een website zijn de kleuren totaal anders dan bijvoorbeeld in voortvertoning of in photoshop.

Hier een voorbeeld van wat er gebeurt zodra ik een foto op hyves upload:
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/3725/kleurverschil.th.jpg

De foto lijkt ook scherper? De sfeer is helemaal weg vind ik..
Ik heb al geprobeerd de foto op te slaan als png/gif en dan geconvert naar verschillende kleurprofielen maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 08:56
foto is idd fletser maar scherper vind ik em niet
maar welke sfeer beeldt je hier af want ik vind em behoorlijk sfeerloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Dat komt door dat die sites nog es een compressie uitvoeren op de afbeelding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
psychodweep schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:17:
Dat komt door dat die sites nog es een compressie uitvoeren op de afbeelding....
Klopt.. dat was mij ook duidelijk!
Maar is er geen instelling waardoor de foto na de compressie nog een beetje hetzelfde blijft qua kleuren e.d...

Hier bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/2040/afbeelding6a.png

OF hier:
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/2603/afbeelding7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Exporteren als jpg (op het plaatje hierboven heb je GIF staan, NOOIT gebruiken voor foto's; dramatisch voor de kwaliteit) op 80% compressie ofzo, en dan sRGB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Zal wel door je ProPhoto RGB profiel komen.
Browsers gebruiken doorgaans gewoon sRGB.

Wijzig hem eens, en kijk of de foto er in photoshop er hetzelfde uitziet als in je browser, wat in principe de 'standaard' weergave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
het is standaard dat foto's gecomprimeerd worden bij websites. Als websites vol staan met veel grote foto's wordt de site traag en slaat regelmatig de server er uit of er moet een nieuwe, grotere server geplaats worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photofreak schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:15:
het is standaard dat foto's gecomprimeerd worden bij websites. Als websites vol staan met veel grote foto's wordt de site traag en slaat regelmatig de server er uit of er moet een nieuwe, grotere server geplaats worden.
Detail wordt minder, kleuren ook, maar niet op zo'n dramatische wijze. Ik gok ook op dat prophoto profiel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 21:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Ja, maar het enige probleem met een pro account op bepaalde website is een paar tientjes per jaar betalen en dat in combinatie met verschillende websites en dat gaat er toch dan wel in hakken. het moet 't natuurlijk ook waard zijn maar inderdaad over het algemeen hoe meer je betaald des te beter je foto's online zijn. kan natuurlijk ook liggen aan bepaalde calibraties van verschillende websites of dat ook met explorer of firefox is geen idee.
Pagina: 1