• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Zie ik op dpreview een aankondiging van de lumix awards. Leuke website, aardig thema, aardige prijzen. Toch maar even de voorwaarden doorgelezen en:

16. Entrants agree that, in relation to any photographs selected as winning photographs, they grant Panasonic Marketing Europe GmbH and Panasonic Corporation companies and other members of the Panasonic Group an exclusive licence to use images for 5 years at no charge for their marketing and promotional activities. Winners will be given an authorship credit in respect of any published reproductions of their photographs made by Panasonic or its agents.

Nou zie ik wel vaker bij wedstrijden dat ze de winnende platen voor promotie willen gebruiken maar 5 jaar exclusief?!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:40
ze willen unieke reclame, is best begrijpelijk toch?

dat je niet hebt dat bijvoorbeeld canon met dezelfde foto's promoot

• Wijnands
Sorry, 5 jaar vind ik niet begrijpelijk.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 22:00
5 jaar vind ik nog best redelijk, ze hadden ook kunnen stellen dat ze eigenaar worden van de foto.

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:40
idd, 5 jaar vind ik wel begrijpelijk hoor
maar dat is een mate van perspectie

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Ze zetten het gewoon neer voor het geval dat ze hetooit nog nodig hebben, maar ik denk niet dat ze als een foto eenmaal 5 jaar oud is er nog mee gaan promoten voor de wedstrijd. maar misschien voor op het LCD-scherm van een nieuwe camera. zulk soort foto's zie je wel meer. trouwens bij deze staat dat ie over een periode van 5 jaar gebruikt kan worden, bij verschillende andere staat er dat je gewoon permanent toestemming geeft.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Het probleem is dat je voor 5 jaar lang een exclusieve licentie weggeeft. Dus in die 5 jaar mag jij die foto niet publiceren, op wat voor manier dan ook

Zelfs hier op got plaatsen, met als mededeling erbij dat je met die foto wat gewonnen hebt is niet toegestaan. Dat vind ik toch wel weer erg beperkend.

Verwijderd

Maar daar zijn toch voorwaarden voor! Als je het er niet mee eens bent dan doe je toch niet mee. Niemand verplicht je er toe hoor.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00

Barrycade

Through the...

Wolfensteijn schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:21:
Het probleem is dat je voor 5 jaar lang een exclusieve licentie weggeeft. Dus in die 5 jaar mag jij die foto niet publiceren, op wat voor manier dan ook

Zelfs hier op got plaatsen, met als mededeling erbij dat je met die foto wat gewonnen hebt is niet toegestaan. Dat vind ik toch wel weer erg beperkend.
Ach een linkje naar de website van Panasonic mag wel, aangezien er staat dat op iedere publicatie van je foto door Panasonic een credit vermelding komt.

Maar dit soort wedstrijden zijn niet verplicht om aan mee te doen toch? Dus als je niet akkoord bent met de voorwaarden stuur je gewoon niet een foto in.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Die verplichting is een non-argument. Het boeit niet of ik wel of niet mee wil doen, deze voorwaarden zorgen ervoor dat het voor mij geen keuze meer is om mee te doen of niet. En dat is zonde, aangezien ik niet de enige zal zijn.

Zouden jullie meedoen aan een wedstrijd met dergelijke voorwaarden?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Alleen op de winnende platen zit die 5 jaar rechten? Op zich is dat niet eens zo streng, maar begrijp wel dat sommigen van ons dat een bezwaar vinden. Aan de andere kant zijn er een hoop mensen die daar geen moer om geven zo lang ze iets kunnen winnen. (zoals menig nederlander zijn NAW gegevens klakkeloos opgeeft voor een gratis pak cup a soup - ik noem maar wat :+

Zag wel eens eerder wedstrijden waarbij inzending je meteen alle rechten kwijt bent op de ingezonden foto's. dat is pas bizar, daar zou ik dus niet zo snel aan meedoen persoonlijk.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Wijnands
Ok.. blijkbaar ben ik een van de weinigen die er zo over denkt.

• Nomad
  • Laatst online: 18:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands, ben het met je eens hoor, wat mij betreft belachelijk.
Je doet mee aan een contest, dat ze dan de winnaar willen showen, prima. Maar geef dan een licentie ter promoten van contest gedurende 2 maanden ofzo. Niet 5 jaar exclusief recht, dat is ongeveer hetzelfde als je foto permanent inleveren.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik ben het wel met Wijnands eens op zich... 5 jaar exclusief is wel lang.
Aan de andere kant geldt het alleen voor de winnaar(s) en niet voor alle inzendingen, dat zie je volgens mij ook nog wel eens. Makkelijke manier om een stocklibrary op te bouwen ;)

Is het in verhouding met de prijs die er tegenover staat? Ik ken de toestellen niet, maar ik denk het niet?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 25-01 23:26
zorg dat je bracketing aan het staan, en gebruik 1 frame voor jezelf de andere voor de context.

• Nomad
  • Laatst online: 18:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat zou wel super grappig zijn. 1 voor hen, 1 voor de grote concurrent voor 10 euro en het hen uit laten vechten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1