Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DolphShaft
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-04 22:35
Aangezien er nergens iets van info te vinden is over deze beamer start ik deze topic in de hoop wat meningen en ervaringen bij elkaar te sprokkelen.

Product: Acer H7530D - ColorBoost
Helderheid: 2000 ANSI
Helderheid ECO: 1600 ANSI
Resolutie: 1920 x 1080 HDTV
Type: DLP
Contrast: 40000 : 1
Gewicht: 3.0 (kg)
Branduren lamp: 3000 uur
Branduren lamp ECO: 4000 uur
Garantie: 24 Maanden
Aansluitingen: HDMI, D-SUB 15pin in (VGA), Cinch-Video, S-Video
Bijzonderheden: Full HD
Geluid: tot 30 dB
Prijs : € 999,00

Deze projector is nieuw sinds juli 2009.

Zelf was ik min of meer van plan om de Sanyo PLV Z700 maar met een lichtopbrengst van 1200 ANSI Lumen had ik eigenlijk niet genoeg (uitgetest)

Het verbaast me dat deze projector een uiterst scherpe prijs en zeer degelijke specificaties combineert en dat er zo weinig info over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
http://www.acer.nl/acer/p...1.att21k=1&CRC=3778074965

website fabrikant
zou je alles moeten kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DolphShaft
Prachtige link, had ik zelf nooit kunnen vinden :-)

Iemand met gebruikerservaringen? Wat zijn de algemene ervaringen met Acer als projectorleverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
bij mij op school zijn een aantal acer beamers
hebben wij als leerlingen en als student vrij weinig klachten over
goede kwaliteit, ook met intensiever gebruik ( school lijkt me behoorlijk intensief met veel aan/uit gezet edg)
ze zijn behoorlijk Foolproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labius_caesar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10-2019
Ik vroeg me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met deze beamer...ben nog steeds op zoek en de markt is behoorlijk verzadigd :).

Hoe zit t bijvoorbeeld met die 8x digital zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scapolo
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-03 18:18
Ik heb hem net besteld en zal snel met een review komen als ie binnen is tot die tijd kan je het met een duitse doen:

http://www.testeo.nl/prod...0-ansi-lumen-bajajii.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ik heb deze beamer nu ongeveer een weekje in huis en ik moet zeggen dat ik tot nu toe uitermate tevreden ben. Ik heb trouwens geen ervaring met andere thuis beamers dus ik kan het moeilijk vergelijken met andere modellen.

Ik heb de beamer ongeveer een uurtje of 10 gebruikt voor wat films and wat spelletjes en dat is een totaal andere ervaring dan op de TV. Ik gebruik de beamer om op een meter of 5 afstand een scherm met een beeld diagonaal van 3,5 meter op een witte muur te projecteren.

Kwaliteitsbeleving is natuurlijk een persoonlijke zaak, maar de beeldkwaliteit op 1080P doet voor mij niet onder ten opzichte van mijn Philips full-hd tv.

Qua installatie stelt het echt helemaal niets voor, beamer neerzetten, hdmi stekker erin en gaan.

Er zitten echter wel een paar minpunten aan, de beamer kan voor zover ik kan zien geen geluid doorvoeren naar andere apparaten. Dit houdt dus in dat als je met apparaten zit die enkel geluid over HDMI naar buiten willen sturen je vast zit aan de lullige 1 * 2watt speaker die in de beamers zit of het hele zaakje via een receiver moet laten lopen.

Daarnaast heb ik nogal last van krakende geluiden uit de speaker van de beamer. Meestal zet ik de beamer zelf op mute en laat ik het geluid via een ander systeem lopen.
Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik dit met een Xbox 360 moet doen.

Kort samengevat een kleine goedkope (relatief) beamer, met prima beeld en slecht geluid. Met de ervaring die ik in deze korte tijd heb opgedaan zou ik de beamer zeker een tweede keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DolphShaft
bedankt voor het delen van je ervaring.
na een paar keer helemaal het internet te lezen zal ik echter toch voor een ander model kiezen: de epson eh tw 3000

deze kan je al vinden voor 1560 € en biedt een hoger contrast, een lager ventilator geluid en maakt gebruik van LCD ipv DLP. Als ik hem heb zorg ik voor een review.

• Zarkov
Naar die Epson heb ik ook zitten kijken, ik ben dus wel zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Zeker wat betreft keystone correctie, ik moet zeggen dat het goed opstellen van de beamer af en toe toch wel veel tijd kost, zeker omdat de keystone correctie wat beperkt is.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Acer omdat die wat kleiner en lichter is dan die epson en ik ben van plan om de beamer wel hier en daar mee te slepen naar vrienden voor game/film avonden.

Maar je geeft aan dat die Epson een hoge contrast ratioheeft terwijl de specs 18.000:1 aangeven en de Acer H7530D aldus de specs een contrast ratio heeft van 40.000:1. In principe dus ruim twee keer zo hoog. Nu moet ik zeggen dat sinds men met dynamische contrast ratio’s is gaan goochelen het mij allemaal niet zo heel veel meer zegt. Zeker niet als ik niet weet hoe die ratio is bepaald. Ik moet inderdaad zeggen dat het geluid dat de beamer maakt wel even wennen is. De beamer zou ongeveer 26 dBa moeten produceren (in eco mode) en ik moet zeggen dat ik het bij een stil stukje in de film wel hoor.
Wellicht dat ik nog een keertje een kleine fan mod ga toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master4life
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik wil toch nog effe dit topic omhoog halen, aangezien dit de enige is in verband met H7530D.

Voor de gene die deze beamer hebben gekocht, hebben jullie het rainboweffect al gezien?
Indien je het al gemerkt hebt, heb je er last van?

Ik ben namelijk ook enorm geïnteresseerd in dit model.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik ben zelf ook van plan deze beamer aan te schaffen, ik heb nu 1.5 jaar een Acer P5270 , erg mooi beeld maar wil nu toch wel voor de full hd gaan aangezien deze nu een stuk betaalbaarder zijn geworden met onder andere deze acer, dus ik zie ook graag nog wat reacties van personen die deze beamer hebben

dat rainboweffect heb ik volgens mij op deze beamer ook zitten, maar het valt mij niet op, ik hoor het wel is van de visite moet je is kijken als je snel je hoofd beweegt :) maar ja als ik een film kijk zit ik meestal stil :)

dus of dit echt met de H7530D een probleem zal zijn lijkt me toch sterk ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master4life
barrymel schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:15:
Ik ben zelf ook van plan deze beamer aan te schaffen, ik heb nu 1.5 jaar een Acer P5270 , erg mooi beeld maar wil nu toch wel voor de full hd gaan aangezien deze nu een stuk betaalbaarder zijn geworden met onder andere deze acer, dus ik zie ook graag nog wat reacties van personen die deze beamer hebben

dat rainboweffect heb ik volgens mij op deze beamer ook zitten, maar het valt mij niet op, ik hoor het wel is van de visite moet je is kijken als je snel je hoofd beweegt :) maar ja als ik een film kijk zit ik meestal stil :)

dus of dit echt met de H7530D een probleem zal zijn lijkt me toch sterk ?
En als je in een scene zit waarbij je een vrij groot contrast hebt naast elkaar, heb je dan een soort van kleuren "buiten de lijntjes ofzo". Is ook iets wat ik gelezen heb over de dlp beamers, dat de kleuren overlopen bij hoge contrasten tussen elkeaar, voor zover ik het versta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

master4life schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:52:
[...]

En als je in een scene zit waarbij je een vrij groot contrast hebt naast elkaar, heb je dan een soort van kleuren "buiten de lijntjes ofzo". Is ook iets wat ik gelezen heb over de dlp beamers, dat de kleuren overlopen bij hoge contrasten tussen elkeaar, voor zover ik het versta.
het is mij nooit opgevallen bij mijn beamer, zoals ik zei het beeld is gewoon mooi, strak etc :D alleen geen full hd vandaar dat ik voor een full hd aan het kijken ben

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master4life
Nog een voordeel is dat de lamp niet zo duur staat, hier op tweakers 130-150 euro. En voor enkele ander beamers waarvoor ik interesse had is de prijs meer de kanten van 250-370 euro op. Dat is natuurlijk wel een groot verschil
Maar het aantal uren met 1 lamp is bij deze beamer wel wat lager 2500 uren op max ansi, maar als nu in "film modus" zit dan gebruikt hij toch de max ansi niet en zou hij toch wel de ECO uren moeten halen ongeveer 3500+u dan of niet? Wat dus wel vrij goedkoop uitkomt per uur, zelfs al is het maar 2500u/lamp.

Het hangt natuurlijk ook enorm af of je de beamer verkoop binnen de lamp levensduur. Dan maak de kost van een lamp niet zoveel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door master4life op 21-12-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Zit zelf al een tijdje na te denken om een HD Beamer te kopen en mijn oog viel op deze.

Ik heb thuis een Xbox 360 met component kabel en PS3 met HDMI kabel op men tv aangesloten. Deze kunnen dan gewoon op deze beamer?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Ik heb deze beamer nu ongeveer een kleine maand en ik heb zelf nog niet het regenboog effect kunnen aanschouwen, visite en dergelijke hebben het ook nog niet gezien. Maar dat zegt natuurlijk niets, als jij er gevoelig voor bent dan kan het natuurlijk nog steeds zijn dat jij het wel ziet. Kleuren verschillen bij contrast zijn mij ook nog niet opgevallen. Het beeld is naar mijn inziens gewoon goed. Ook hier ligt het natuurlijk aan de kwaliteitseisen die je stelt, ik projecteer op een bijna witte muur (gebroken wit) en daarbij heb ik het gevoel dat er na wat rommelen aan de instellingen, prima kleurecht beeld ontstaat. Ben jij een video purist dan zal je het waarschijnlijk een rot beeld vinden.

Ik gebruik zelf de lamp enkel in eco mode omdat mijn woonkamer behoorlijk goed te verduisteren is. Dit is ook wel nodig want in de standaard mode gaat ook de fan harder draaien en dan produceert deze toch echt net teveel geluid. Dus in principe moet de lamp een uur of 4000 meegaan.

De beamer slikt component, composiet, hdmi en vga(DSub) en met een druk op de knop kun je makkelijk van input wisselen. Ik gebruik zelf enkel HDMI omdat ik op die manier gemakkelijk al mijn geluid via mijn receiver kan laten lopen. De beamer zelf heeft een lullige 2 watt speaker waar je niet zo veel van hoeft te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ok dan klinkt goed, heb zelf wat boxen staan waar men PS3 nu op aangesloten is dus das geen probleem. Enige waar ik rekening zou moeten houden is ruimte hebben ervoor XD

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Pagina: 1